Takapihalla...



Mun kämppähän sijaitsee maatasolla ja mulla siis on sellanen pieni "takapiha". Asun siis kerrostalossa, mutta juurikin tuo piha tekee sen, että välillä tuntuu että tää kämppä sijaitsee rivitalossa :). Mulla meni kesäkuu katsellessa ikkunasta, että mitä tuolle takapihalle tekis. Ulkonahan ei tarennut olla kesäkuussa niin takapiha oli vähän niinkuin ylimääräisen tavaran varasto :(. Kun lämpimät ilmat alkoivat niin laitoin hihat heilumaan ja siivosin tuon takapihan...! Mää en oo ostanut tuonne takapihalle muutakuin pöydän ja pari tuolia, kaikki muu on kehitelty siitä romuläjästä mitä tuolla pihalla oli.

Mulla oli tollannen ylimääräinen lava (josta tulee vielä pöytä rullilla, mutta sitä odotellessa) jonka päälle heitin maton ja Etolasta ostetut lattiatyynyt. Ihan vaan btw niin ostin kuitenkin olohuoneen pöydän kun munhan piti tuosta lavasta tehdä sellanen, sellasen Ilmari lappalaisen suunnitteleman...kuvia joskus tulossa :). Tuossa seinää vasten on pajuaitaa, jota jäi tuollainen pala kun laitoin tuota tuohon mun takapihan pieneen aitaan. Tuossa on kuulkaa ihanaa iltasin istua, datata, lueskella ja välillä vaan katselen taivasta ja haaveilla :).

                              
                    

Sitten mulla on tuollainen pieni yrttitarha tuossa. Yrtit ostin kaupasta ja laitoin ne ruukkuihin. Siinä on basilikaa, rosmariinia ja persiljaa. Tuollaisen aloe veran löysin lidlistä :). Tänä vuonna en ehtinyt/viitsinyt kasvattaa itse yrttejä/chiliä, koska munsta tuntui ettei kesä ala ollenkaan...ja nyt on jo liian myöhäistä alkaa siemenistä kasvattamaan yhtään mitään (kohta on hei syksy...nyt pitää nauttia auringosta :) ). Suojaksi tuolle yrttipöydälle revin lakanasta tuollasien palan :)....tuolla lakanan takana on piilossa multapussit ja muu sälä. Tuo lakana teki tilasta heti siistimmän kun kaikki romppeet ei näy :)

Pöydästä ja tuoleista ei oo kuvaa kun ne on ihan sellaset harmaat sotka kalusteet. Tuolla pihalla on myös mun lepakko-tuoli, jossa on hyvä luekella kirjaa :)...

Mutta, että ihan siivoamisella saa tällasta aikaan :)


                           

Tästä mun pienestä "keitaasta" on tullut mulle tän kesän hittipaikka. Kuviakin varmaan tulee lisää :). Terkuin, pieni yrttitarhanpitäjä :)

Kommentit

Suositut tekstit