Miksi kaikki vanha on niin kaunista.....ja kallista :)

Nyt kun on oma koti niin oon istunut koneella ja etsinyt meidän kotiin kaikkea meidän näköistä :). Ja sitä kuulkaa on netti pullollaan. Argh. Oon aiemmin jo ilmaissut, että mua miellyttää kaikki vanha, kulunut ja rouheinen. Ja arvatkaapa maksaako se kaikki vanha, kulunut ja rouheinen paljon? No maksaa :). Silloin kun asuin maalla, siellä oli pilvin pimein hylättyjä taloja, joissa ei oo kukaan käynyt vuosiin. Kerran uskaltauduin yhden hyljätyn talon pihalle ihastelemaan sitä rosoisuutta ja miettimään, että kukas siinä on asunut ja mitä kaikkea siellä on tapahtunut. Sitten menin piharakennukseen, jossa oli sijainnut kakasta päätellen myös kanala...ja sitten löysin pari aarretta :) kaksi vanhaa ja vihreää Sprite pulloa ! Otin ne sieltä, vaikka se on kyllä väärin. En kyllä mitään muuta sieltä vienyt vaikka siellä oisi ollut kaikkia muita ihania juttuja myös. Luulen, että tuossa talossa oli asunut joku vanha pariskunta, jotka olivat kuolleet ja talo oli vain jäänyt sinne luhistumaan :(. Suomi on kyllä täynnä asumattomia taloja kun tuolla kulkee...harmi juttu.

 
En tiedä onko tuo istuin vai mikä se on, mutta kivalta se näyttää. Voisin kuvitella sen olevan meidän eteisessä.

 
Lamppu asia on sellainen, mikä mua aina raivostuttaa. Yritän löytää ja löytää mukavan näkösiä lamppuja, mutta ikinä ei löydy. Aina on jokin vikana. Tuo kulunut lamppu on ihana, mutta pirun kallis. Tilasin sitten samanmallisen lampun Ellokselta, mutta se on sellanen mintunvihree. Se oli siellä 100€ halvempi kuin tuo yllä oleva. Se lamppu tulee meidän keittiöön. Haluan keittiöön ripauksen retroa kun se on muuten niin nykyaikainen.

 
Nuo tikapuut (laivatikapuut) on myynnissä Escapist liikkeessä ja maksaa muistaakseni hunajaa :). Ehkäpä minä käyn jossain satamassa vinkumassa joltain merimieheltä tuollaiset tikapuut meidän kotiin :). 

 
Metallinen taittotuoli...

 
Tässä on ihan huippuidea sängylle! Noista vaihtolavoista joka toinen nykyään rakentaa kaikenlaista. Oon miettinyt, että meille vois rakentaa juurikin tuontyylisen sängynpatjojenaluksen (sarjassamme uusi suomalainen sana:), mutta nuo renkaat, ne just pelastaa tuon. Inhoon sitä, jos pölyjä ei saa pois sängynalta. Kun laittaa renkaat niin sänkyä voi liikutella ja saa siivottua sängynalustan!!! jipiiii, mikä nerokas ratkaisu :)

 
Vitriini kaikille pulloille ja muille. Tää vois olla hyvä meidän pienimpään huoneeseen, josta tulee sellanen hengailuhuone. Voin lukee kirjoja (kuka äiti muuten ehti lukemaan kirjoja?) siellä ja poikakaveri voi siemailla silloin tällöin viskiä :)

 
Näitä vanhoja kirjaimia oon metsästänyt ikuisuuden, löytämättä sitä täydellistä yksilöä! P ois kiva !

 
Nuo pöydät! Meille tulee tuollainen kunhan pääsen jonnekin työmaalle hakemaan tuollaisen pienen johtokelatelineen (mitä nuo on? en taas löydä oikeaa sanaa?)

 
Poikakaverin työhuoneeseen tulee metallia, vanhaa puuta jne. Pitää käydä varmaan Granitissa mutka ens kerralla kun oon Helsingissä!

 
Metallisia hyllyköitä...ehkä keittiöön..
 
 
Mulla lähtee taju sen sohvan miettimisen kans. Millainen? Minkävärinen? Kangasta vai nahkaa? Onneks mun poikkiksella on hyvä maku niin taidan laittaa sen sohvakauppaan ihan yksin :) pääsee helpommalla :)

Pulled pork uunissa. Reseptiä laitan jakoon myöhemmin :)

Kommentit

Suositut tekstit