Pikareissu Helsinkiin.

Heräsin torstaina klo 4:30 ja silmät oli ristissä. Piti äkkiä pukee päälle, meikata, laittaa koulujutut reppuun, kuurata leegot ja lähtee lentoasemalle. Istuin Oulun lentoasemalla ja mietin, että tästä opiskelusta on pakko olla hyötyä vielä joku kerta. Herätä nyt ennen kukonlaulua ja lähtä yli 600km päähän kouluun. Peppi meni mummilaan päiväksi. Join kahvit kentällä ja katselin ihmisiä. Mää oon aina tykännyt lentokentistä, vaikka vihaankin lentämistä.
                      


Lentokoneessa luin kirjaa ja katselin kaunista maisemaa. Pilvien yläpuolella aurinko paisto ihanasti ja mulla oli ihan tunne niin kuin oisin matkustanu jonnekin kauas. Oon aina ollut sitä mieltä, että ei ihmistä ei oo tehty lentämään ja munsta tuntuu joka ikinen kerta kun kone nousee, että nyt nousu epäonnistuu ja kone tippuu. Mulla joka kerta tekis mieli nousta seisomaan siellä koneessa ja huutaa täysillä et "nyt me tiputaan". Onneks en oo vielä koskaan sitä tehny :).

                  
 
Helsingin päässä oli pakko saada toinen kuppi kahvia ja hainkin sen sitten Starbucksista. Ah. Latte. Sit kauheella vauhilla pysäkille ja hyppäsin bussiin. Vallilassa jäin pois ja kävelin parin kilsan matkan kouluun. Ehdin just ajoissa :). Koulupäivä oli mielenkiintonen, aihe oli työnohjaus. Opiskelua kesti klo 15 saakka ja sit hyppäsin taas bussiin ja menin keskustaan. Siellä pörräilin tunnin verran. Bongasin MFF bloggarin Lauran. Laura on luonnossa toooosi pieni ja söpö :). Oisin mennyt jutteleen Lauralle, mut puhuin just puhelimessa ja Laura ehti kävellä mun näköpiiristä kun olin lopettanut puhelun. Kävelin lopuksi Kamppiin ja hyppäsin bussiin nro 18 ja matkustin Munkkiniemeen. Mun entisille kotikulmille. Mua odotti Munkassa mun ihana poikakaveri, jonka kanssa sitten päätettiin mennä syömään Mr.Lau:n eli kiinalaiseen ravintolaan.

                  

Nuo alla olevat on "nyytit". Se on mun ja mun poikakaverin vitsi. Se tilaa aina nyyttejä ja me vedetään tuosta aina ihan hirveetä inside läppää. Jos joku kuulis ne meidän jutut niin niitä ei ymmärtäs et mitä hauskaa siinä on :). Niin siis oikeesti nuo "nyytit" pitää tilata jollain muulla nimellä, enkä kuollaksenikaan tällä hetkellä muista että millä :).

                    
 
Mr.Lau sijaitsee Etelä-Haagassa ja on ihan huippu hyvä paikka. Sisustus on jenkkityyliin, mutta ruoka on aitoa kiinalaista :). Ja ruoka on hyvää!

                      

                        
 
Syömisen jälkeen käytiin moikkaan paria frendiä, mentiin Jumbon Stokkalle (poikakaveri halus ostaa lihaa) ja sitten kurvattiinkin Helsinki-Vantaalle ja mun kotimatka alko. Olin ihan poikki. Olin kotona klo 22:15 ja olin niin valmis nukkuun. Peppi veteli sikeitä kun tulin. Pepillä oli ollut hyvä päivä mummilassa ja kaikki oli mennyt hyvin. Mulla vaan oli ollu jo ikävä Peppiä. En nähnyt häntä koko päivänä hereillä ollenkaan. Halusinkin mennä äkkiä nukkumaan, että tulee aamu ja näen Pepin hymyilevän. Se on parasta aamuissa :).

                       
 
Eikö hän ookkin söpö, awwwww, pikkunen raukkarukkanen, äitin oma hanipöö :)
 
Ihanaa perjantai iltaa :)

Kommentit

Suositut tekstit