Ituhipin vinkki: Kookosöljy

Tättärää...pistämpä minäkin korteni kekoon ja kerron kookosöljystä. Tuosta mun ihmeaineesta :)
Kun olin Balilla ja Thaimaassa silloin kauan sitten hengaamassa muutaman kuukauden, tutustuin siellä kookosöljyyn. Ne käytti siellä sitä kaikkialle. Hieronnassa, hiuksissa, ruoanlaitossa. Ostin Balilta sitten kotiinviemisiksi kookosöljyä pullollisen (joka muuten maksoi ehkä euron:)! Käytin sitä mun hiuksiin ja kuivaan ihoon. Sitten "räjähti" Suomessakin ja kookosöljyä alettiin markkonoimaan enemmän. Kaikki ituhipit (itse niihin lukeutuen) ja muut terveellisyysintoilijat käyttää ja hehkuttaa sitä :). Onhan se ihan ihmeainetta. Auttaa kaikkeen!

                 

Oon aiemmin märissyt täällä mun kuivasta päänahasta. Se on välillä parempi ja välillä huonompi. Aloin testailemaan kookosöljyä mun päänahkaan ja se on kyl auttanut ihan hurjasti. Varsinkin heti kun syksy tuli, mun päänahka alkoi oireilemaan eli kuivumaan eli hilseilemään. Ärsyttävää. Nyt oon hoitanut mun päänahkaa kookosölyllä noin kerran viikossa ja päänahka voi much much better! Oon hieronut öljyä päänahkaan ja hiuksiin ja antanut vaikuttaa noin 2 tuntia ja sitten pessyt sen pois. Sen voi anataa vaikuttaa myös vaikka yön yli. Mulla ainakin lähtee öljy ihan eka pesussa pois ja hiuksetkin voi muuten paremmin + ovat kiiltävät!

Seuraavaksi aion kokeilla kuorintaa eli sekoitan kookosöljyyn pikkuisen sokeria ja kuorin mun päänahan sillätavalla.

Oon käyttänyt kookosölyä ihan myös kasvoissa. Mun iho kuivuu aina syksyllä ja talvella. Oon laittanut illalla öljyä kasvoihin ennen nukkumaanmenoa. Ei oo kuulkaa kiristänyt ihoa yhtään.Ja käsivoiteena oon käyttänyt myös. Kookosöljyähän voi myös syödä!Jee! No senhän te jo tiesittekin...!Niin ja sitä voi käyttää hamapaiden valkaisuun...sitä en oo kokeillu, mutta ehkä joku päivä. 

Mää oon kookosöljyn puolesta puhuja. Purkki maksaa enemmän kuin Balilla :) mutta suosittelen kokeilemaan ihonhoitoon jos omaa samanlaisen kuivan ihon kuin mulla :)!

Tietoisku on nyt loppu :) Mukavaa maanantaita :)

Kommentit

Suositut tekstit