Kaalta ja jauhelihaa, ripaus chiliä :) eli jauhelihakaalimössö

Käytiin Pepparin kans kävelylenkillä ja mua alko hiukoon ihan hirveesti kun tultiin takas kotiin. Peppi jatko päiväuniaan kun minä tein itselle pikaruokaa :). Mulla oli pala valkokaalta ja paketti 10% naudan jauhelihaa. Heitin kuumalle pannulle suikaloidut kaalet ja yhden suikaloidun sipulin. Paistelin hetken ja heitin joukkoon ripauksen suolaa ja mustapippuria. Annoin kaalen ja sipulin pehmentyä hetken aikaa. Siirsin kaalen ja sipulin hetkeksi toiseen astiaan ja paistelin jauhelihan. Joukkoon laitoin mausteita: mustapippuria,paprikaa,suolaa,jauhelihamaustetta, valkosipulijauhetta ja chiliä. Kun jauhelihat oli ruskistuneet, kaadoin kaalit joukkoon ja paistelin hetken. Sitten vaan ääntä kohti :). Heittelin joukkoon vielä "kukkochiliä" eli Srirachaa...


Mun mielestä ihan huippua ja voisin heitellä tuota melkeen joka ruokaan :)


                 

Kuva otettu mun rakkaalla iiphönellä :) . 

Voin vielä kertoo, että ruoka oli dieettaajan ruokaa eli kaloreita vähän :)Kannattaa kokeilla. Terveellistä, vähäkalorista ja hyvää ruokaa!

Niin ja loput mitä jauhelihakaalimössöstä jäi pannulle tein keittoa. Tuolla se porisee iloisesti kattilassa. Heitin siis mössön kattilaan, vettä ja kasvisliemikuution...saan siis illemmalla vielä syödä keittona tätä herkkua :)

Kommentit

Suositut tekstit