Sarpan urheiluviikko...uusi Suunto käytössä :)

Tänä aamuna mun ensimmäinen ajatus päässä oli "mun keho on mun temppeli". En tiiä johtuuko se siitä, että luin eilen mun tutun blogikirjoitusta, jossa hän saattoi sanoa nuo sanat tai sitten ne vaan tuli mun ajatuksiin. Pitää varmaan tarkistaa. Mut mun keho on mun temppeli. Sitä pitää huoltaa ja hoitaa. Ja kunnioittaa. Eiks nii?

Huomasin tuossa vähän aikaa sitten, että olin melkein taas röökimuija eli poltin jonkin verran tupakkaa. Siis minä, entinen ketjupolttaja, joka päätti ettei koskaan enää polta tupakkaa ja joka on ollut vuodesta 2010 asti ilman tuota syöpää aiheuttavaa myrkkykäärettä. Noh, mutta kuitenkin...jotenkin sitä on tässä kiireen, stressin ja kaiken uuden ympärillä on antanut itselle muka luvan rentoutua...vittu, tupakan kanssa. Ihan niinkuin maailmassa ei ois mitään muuta rentoutuskeinoa kuin tupakka!!! Siihen vaan on niin helppo tukeutua...vanhaan, hyvään ja luotettavaan tupakkaystävään. Vitsit mää olen tyhmä. Kuitenkin päätin, että keho on mun temppeli ja heitin sen tupakanpolton taas mäkeen ja oon kyllä ylpee itsestäni. Käytiin lauantaina baarissa, enkä polttanut sillonkaan...kaikki jotka yrittää päästä tupakasta eroon, tietää, että pahimpia on baari-illat. Mut jotenkin mulla on normaalimpi olo kun en polta. Kun ajattelee, että poltin kuitenkin ainakin 15 vuotta ennenkuin lopetin. Mut nyt mennään taas näin. Oon keskittynyt siihen, että mun keho on mun temppeli ja hoivaan sitä :)!

Mutta se tupakasta.

Koska keho on mun temppeli (onko se muuten tullut jo selväksi?:) niin päätin, että tällä viikolla hoivaan ja huollan mun kehoa liikkumalla. Joka päivä. Vaikka tulis puukkoja tai mummoja taivaalta. Liikun edes vähän. Niin ja hoivaan mun kehoa myös syömällä hyvin.

Mulle tuli perjantaina se Suunnon rannetietokone ja otin sen käyttöön tänä aamuna. Ainakin vielä se on ollut helppokäyttöinen. Huomenna osaan sanoa varmaan lisää, kun puran illalla tuon mun aktiivisuusjutskan koneelle. Mullahan on se Suunnon apsi puhelimessa ja kun tuossa hetki sitten vilkaisin niin oon kävellyt tänään jo yli 3km. Ihan vaan kotona ja käytiin kaupassa Pepin kanssa.

Tarkoituksena tällä viikolla siis on, että liikun jollakin tavalla joka päivä. Ja yritän kertoa tuloksista täällä joka päivä. Kun tekee tällaisesta asiasta julkisen niin sillon on pakkokin tehdä niinkuin sanoo tai tulee sanomista :)

Käytiin äskettäin Pepin kanssa kaupassa ja laitoin ihan liian vähän vaatetta. Ulkona olikin pakkasta. Kävelin siis vaan kauppaan ja takaisin, vaikka tarkotuksena oli tehdä pitempi lenkki. Voi olla, että käydään illemmalla Pepin kanssa sitten se lenkki.





                 

Tein ihanaa kanasalaattia. Mulla on nyt ollu sellanen chilihimo päällä parisen viikkoa. Tuntuu, että joka ruokaan pitää saada tulisuutta.

Palaan näihin urheilu/liikkumishommiin viimeistään huomenna. Kerron tästä Suunnon aktiiviohjelmasta sitten enemmän.

Nyt keitän kahvit ja taidan lukee muutaman sivun koulujuttuihin liittyvää matskua.Oon muuten luvannut itselleni myös sen, että mun pitää ottaa rennommin aina välillä. Antaa pyykkien olla likapyykkikorissa ja astianpesukoneen olla täynnä puhtaita astioita. Kerkiää ne laittaa myöhemminkin. Joskus pitää vaan istahtaa ja lukee vaikka kirjaa.

Ihanaa maanantaita kaunokaiset :)!

Kommentit

Suositut tekstit