Viikko urheilua ja ruokaa (oli mulla muutakin elämää).

Tässäpä lupaamani viikon urheilujutut, syömiset ja kerron hieman tämän uuden Suunnon käytöstä :)
Päiviin on kuulunut normaalia elämää, jota en oo kirjannut ylös. Kirjasin ylös vain fiilikset, urheilut ja sen mitä laitoin suuhuni viikon aikana. On muuten haasteellista tehdä tämmöstä. Yks päivä nyt menee mut et viikko kirjata ylös kaikki. 

En noudata mitään laiharia, kuuria tai muutakaan ihmeellistä ruokaohjelmaa. Oon pyrkinyt syömään (jo pitemmän aikaa..noin vuoden?) ihan normaalin ruokaympyrän mukaan. Yritän muistaa syödä noin kolmen tunnin välein, mutta se ei aina onnistu kun on tämä elämä elettävänä tässä :). Yritän valita ruoaksi terveellistä ja ravinnerikasta ruokaa. Aina en siinäkään onnistu. Oon huomannut, että lounaaksi on mukavempi syödä jotain kevyttä keittoa tai salaattia ja sitten päivälliseksi vähän raskaampaa ruokaa. Mulla se ainakin vaikuttaa siihen, että oon pirteämpi tällä tavalla päivän.

Tää mun ruokalista voi järkyttää jotain fitfarmin Juttaa :) mutta tarkoituksena mulla ei ookkaan syödä pikkutarkasti ja laihtua, vaan tosiaan tuntea itseni terveeksi. Tietenkään mua ei haittaa, jos mun mahasta muutama makkara lähtis, mutta sitäkään en odota tapahtuvan yhden yön aikana...tai yhden treeniviikon aikana. 

Nämä kaikki kuvat oon napsinut viikon aikana, enkä kyllä kykene muistamaan mikä kuva on miltäkin päivältä, mutta toivottavasti ei haittaa :) Enkä todellakaan muistanut ottaa kuvaa joka ruoasta minkä suuhuni laitoin :)Nämä kuvat täällä on epämääräisessä järjestyksessä. Ainut kuva mikä on oikeassa paikassa on tuo mun hampurilaiskuva :)

Jos tulee tunne, että haluat reseptiä johonkin täällä näkyvään/kertomaani ruokaan...mua saa tarttua hihasta ja kysästä sitä :)

                 

Maanantai: 

Fiilis jees.

Aamupala: klo 07:30 mun voimajuoma eli blenderiin maitorahkaa, valion kevyttä banaani-mansikka mehukeittoa,pakastemustikoita, spiruliinaa, chiasiemeniä, camu camu-jauhetta, psylliumia ja hamppuproteiinia.

Join myös pari kuppia kahvia.

klo n. 10.00 Nalle kuntoplus kaurapuuro (veteen) 1dl

Pitkä kävelylenkki Pepin kanssa (työnsin siis vaunuja), kilometrejä kertyi 4 kilometriä.

Välipala: klo 13:30 omena ja vettä

Päivällinen: klo 17:00 itsetehty hampurilainen: tein 2 kpl 10% naudan jauhelihasta pihvejä. Paistoin myös yhden kananmunan. Käytän paistamiseen yleensä n 1tl öljyä (oliivi tai kookos).Laitoin pihvien väliin paistetun kananmunan ja siivun olttermannia. Söin pihvit salaatinlehtien, kurkun, tomaatin, punasipulin ja salaattijuustojen kera (salaattijuusto 5%)...niin ja "kukkochiliä" oli myös hampurilaisessa :)
       
                  

Iltapala: 1kpl täysruisleipäviipale, jossa kurkkua, tomaattia ja sipulia, teetä, vettä

Tiistai:

Aamusta asti olin vähän alakuloinen :( (johtui ehkä siitä ärsyttävästä, loputtomalta tuntuvasta, lumisateesta)

Aamupala: klo n.8 Mun voimajuoma, kahvia kaks kuppia sekä Kuntokaurapuuroa 1 dl

Lounas: Itsetehtyä kasvissosekeittoa 2,5dl(porkkana,parsa,bataatti,lanttu, mausteita, polar9 sulatejuustoa)+ lasi rasvatonta maitoa

Pepin kanssa vaunulenkki noin 5,5 km

Välipala: Kahvia ja banaani

Päivällinen: Munakas (3 munaa, herkkusieniä+sipulia)+ lasi rasvatonta maitoa

Iltapala: teetä ja 2 kpl kahvikeksiä


                 

Keskiviikko:

Hyvä fiilis :)

Aloitin Yves Rocherin 10 päivän Detox-juomakuurin. Teen tästä postauksen erikseen :)

Aamupala klo 8: Maitorahkaa, mehukeittoa, mustikoita
                Kahvia

Kävelylenkki vaunujen kanssa noin 6 km

Lounas: Kuntokaurapuuroa 1dl + mehukeittoa+mustikoita+lasi rasvatonta maitoa

Välipala: Ruisleipä, jonka päällä kurkkua ja tomaattia
          Kahvikuppi

Sisäpyöräily 45 min (tämä siis Beauty Centerissä)

Päivällinen: Kesäkurpitsa-jauhelihapaistos (itsetehty...tästä tulossa resepti myöhemmin..ihan sairaan hyvää)
                
(1 l Detox-juomaa päivän aikana)

                 

Torstai:

Jes, edelleen mukava fiilis

Aamupala: Kahvia, nakkimunakas (3munaa, kalkkunanakkeja 2kpl, sipulia), mun voimajuoma

Kävelylenkki vaunujen kanssa n.6 km

Lounas: Kesäkurpitsa-jauhelihapaistosta + rasvaton maitolasi

Välipala: Proteiinipatukka + askillinen lidln Bentol sugarfree pastilleja (olin tekemässä opinnäytetyötä:)

Päivällinen jäi välistä

Iltapala: 2 ruisleipää, jossa juustoa, korppukinkkua ja kurkkua + teetä

(1 L Detox-juomaa päivän aikana)

                 

Perjantai:

Aurinko paito pitkästä aikaa...ihan huippufiilis..oli pakko päästä heti aamusta lenkille ja se onnistuikin, koska mun boyfriend tuli aamulla kotiin työreissusta. 

Aamupala: Croissant with juusto, korppukinkku ja kurkku. Kahvia 2 kuppia. Mun voimajuoma, jossa oli päärynää+banaania.

Kävely/juoksulenkki 6,2km

Lounas: Kanasalaatti (paistettua kanafileitä, kurkkua, tomaattia, salaattia, sipulia, 1tl parmesaanijuustoa, 1rkl Kartanon salaatinkastiketta)+ vettä juomaksi

RPV-jumppa eli 55min. Reisi-Peppu-Vatsa jumppa (Beauty Centerissä)

Päivällinen: itsetehtyä kiinalaista(jasminriisiä 1dl, naudansuikaleita herkkusienien,paprikan ja sipulin kera...sweet sour kastikkeessa)+ vettä

Iltapala: teetä ja yks keksi

(1 l Detox-juomaa päivän aikana)

Lauantai:

Jeee :)

Aamupala: kahvikuppi, maitorahkaa mehukeitolla, vettä

klo 10:30 Grit Strength- harjottelu 30 min (gritti on tosi kovatehonen harjotus, siinä tehdään levytangolla+painoilla+steppilaudalla tosi kova treeni 30 minuutissa, hiki lentää ja lihakset huutaa hoosiannaa :)

Treenin jälkeen protskujuoma, vettä varmaan litra ja kotona sitten kaurapuuroa+raejuustoa


Välipala: Keitetty kananmuna+omena+kuppi kahvia

Pepin kanssa rauhallinen kävelylenkki (vaunuilla) noin 4,2km

Päivällinen: Avokadopasta (itse tehty)+vettä

Iltapala: Teetä kupillinen+ vettä

(1l Detox-juomaa päivän aikana)


                 

                 

Sunnuntai:

Hieman kolotti edellisen päivän grittitreeni, koska tein sen niin lujaa kuin munsta vaan lähti.Päätin silti lähtee veryttelemään lihaksia 45min. bodypumppiin :)

Aamupala: Kahvia+vettä jonka jälkeen pumppiin. Pumpin jälkeen vettä, skyr-rahkapurkki sekä protskujuomaa 3dl

Kotona kaurapuuroa ja mehukeittoa


Välipala: Keitetty kananmuna+mehukeittoa 3dl

Päivällinen: Lohipullia(kaupasta ostettuja, en muista merkkiä mut niissä oli kyl enemmän kalaa ku venhäjauhoja)+täysjyväspaghettia max2dl+ rasvatonta maitoa lasillinen

Iltakävely noin 4km Pepin kanssa eli vaunuilla mentiin :)

Iltapala: puolikas runebergin torttu(wtf???), kahvia kupillinen, vettä

(1l Detox-juomaa päivän aikana)

                 

Oli oikeesti hankalaa pitää kirjaa noista syömisistä ja oikeesti mulla on päivän aikana yleensä paljon hommaa, joten tuolta on varmasti unohtunut jotain.

Tulipa nyt sitten mieleen, että kokeilin noita Lidln protskujuomajauheita (siis palautusjuomana) ja maistoin myös protskupatukan joku päivä. Tuo patukka ei varmaan löydy tuolta ruokapäiväkirjasta, mutta sellasen oon maistanut. Palaan tähän Lidln sportyfeel tuotesarjaan paremmin tässä lähiaikoina.

                 

Mulla on siis tulossa ihan lähipäivinä postausta aiheesta Detoxkuuri sekä sportyfeel tuotesarja. Niin ja yks Elloksen kanssa tehty yhteistyö :)

Ja AI NIIN..en kertonut tässä siitä mun uudesta Suunnosta...siitä on tulossa juttu myös...en ihan onnistunut sen kanssa viime viikolla :)

Ajattelin pitää tällaisen ruokapäiväkirjatyyppisen jutun myös myöhemmin. Mulla ois tarkotus vetää vähän protskudieettiä tässä kokeilumielessä(taas) niin siitä ois tarkotus tulla juttu. Mut nyt ensin kaikki muu alta pois ja palataan sitten tuohon aiheeseen tarkemmin.


                  

PS. Mun uudet treenikengät kuvassa :) Näitähän löytyy ihanasta ZALANDO-verkkokaupasta ja pakko todeta, että nää on mun lempparitreenipopot tällä hetkellä. NIIIIN hyvät jalassa :)


                 

                 

Toivotan teille ihanaa viikkoa kaunokaiset (ja komeudet...kai siellä teitä jokunen on) :)

Palataan pian :)




Kommentit

Suositut tekstit