Jätskibaari Höhärillä. Maanantaifiiliksiä :)

Ei ollut onni mulla matkassa kun oon yrittänyt saada tänne ajastuksen avulla postauksia. En ymmärrä missä teen väärin? Oon kyllä ajastanut postauksia ihan oikein, mutta tänne ne ei näköjään tule nähtäväksi. Eli tarvii tutustua vielä kerran tuohon bloggerin ajastusohjelmaan!

Nyt ois tämmönen ihan fiilispostaus tulossa :). Ja vähän esittelen oululaista jätskibaaria, missä käytiin mun ystävän kanssa yks viikko jätskillä ja kahvilla. Oulun Höyhtyälle,( tutummin oululaisten suusta kuule sanan "Höhäri" kun puhutaan Höyhtyän grillistä), avattiin joulukuussa Minetti jätskibaari ja ollaan yritetty päästä frendin kans sinne kokeileen niitä jätskejä. Päästiin sitten vasta 3 kk avaamisen jälkeen sinne (kiire juu nou). 

Minetti jäätelöbaareja on pitkin Suomea ja kyseessä on vanha suomalainen jätskiyritys. Toiseksi vanhin, jos tässä nyt ihan pilkkuja viilataan :). Minetti on valmistanut jäätelöitä vuodesta 1925 alkaen ja välissä oli vuosikymmenten tauko kunnes niitä alettiin valmistaa taas vuonna 2013. Kyseessä on italialais-suomalainen jätskilaatu.

                 

Me maisteltiin jätskibaarissa tommonen kahden pallon kombo. Mulla oli valkosuklaa ja vanhanajan vanilja. Mun makuaistia hieman häiritsi päällä ollut flunssa, mutta kyllä nuo uppos viimeistä palaa myöten mun mahalaukkuun.Hyvää siis oli. Tuo jätskibaarihan on Höyhtyän grillin tiloissa. Ennen tuon jätskibaarin paikalla oli kioski, mutta on ollut kyllä hyvä idea tehdä remontti ja laittaa tommonen jätskibaari sen vanhan kioskin paikalle. Jätskimakuja löytyy ihan hulluna. On sorbettia, pehmistä ja normaaleja pallojätskejä. Vohveleitakin siellä paistetaan :). Kannattaa käydä kokeilemassa!

                

No niihin mun kuulumisiin. Viikonloppu meni nopeesti. perjantaina katsottiin Kärppäpeliä meillä porukalla. Juotiin muutama olut ja syötiin mun tekemää pizzaa. Kävästiin moikkaan frendejä kaupungissa ja sit kotiin...aikaisin (mikä oli hyvä juttu...ei ollu rapula). Niin ja Peppi oli siis mummulassa yötä. Oli kuulemma saunonut onnessaan Mummun ja Papan kans :). 


Lauantaina käytiin Ideaparkissa ja mentiin frendin tytön 5 vuotis synttäreille. Oli ihana nähdä kun Peppi osaa jo leikkiä. Semmosia leikkejä mitä nyt melkeen 10kk lapsi osaa leikkiä. Frendin nuorin tyttö oli ihana kun piti huolta, että Pepillä on tutti koko ajan suussa :D.

                  

Sunnuntai menikin kotona. Mitä nyt kävin aamusta kirppistelemässä ja löysin muutaman kivan jutskan sieltä. Oon alkanut keräileen Pepille lastenkirjoja ja nyt bongasin vihdoin Tuhkimo-kirjan :). Itselle löysin kerrankin pari paitaa ja yhden kevätakin (5ekeee!!!). Sen takin kyllä taidan värjätä pesukoneessa mustaksi, kun se onkin nyt normaalivalossa vähän liian kellertävä. Beigeksi katoin sen siellä kirppiksellä. 

Käytiin myös Pepin kans vauvauinnissa ja toinen mummu oli mukana. Oli kyllä mukavaa. Peppi taas sukelteli kuin vanha tekijä siellä :D.

                  

Tänään on vuorossa pyykinpesua ja kodin siivoamista. Ollaan menossa kaupungissa käymään Pepin kans kun tapaan siellä yhden mun ihanan frendin.Mennään salaatille ja vaihtaan kuulumisia. Ja ajattelin käydä ostaan yhden kirjan, jonka oon halunnut (hei, mulla on aikaa lukea:D. Esittelen sen kirjan sitten täällä.

                 

Huomenna sitten suunnataan Helsinkiin Pepin kans. Ihan vaan lomalle. Saadaan viettää semmosta ihan perusarkea siellä. Silleen et iskä tulee töistä kotiin ja saadaan olla kuin normiperhe :D. Tehdä ruokaa yhdessä ja katsella illalla telkkaria.Onneks siellä on iso kämppä missä voidaan olla, ettei tarvi missään hotellissa kuluttaa aikaa.

                 

Meillä on Helsingissä aikomus nähdä kavereita, hengailla kaupungilla ja nauttia keväästä. Tänne Ouluun kun tuli viikonloppuna takatalvi, mikä ainakin mua otti aikalailla päähän. Ärsyttävä viima, lumisade ja liukkaus :(

Tällä viikolla saan laittaa uudet Vansit jalkaan ja tallustella Helsingin ihania katuja pitkin. Istahtaa Pepparin kans johonkin kivaan kahvilaan ja katsella ihmisvilinää.

Otan muuten järkkärin mukaan ja aion kuvata niin paljon kuin mahdollista. Niitä kuvia sitten nähdään täällä + mun höpötyksiä. Mulla on nyt sellanen olo, ettei mitään syvällistä oo mielen päällä.Joten joudutte tyytymään näihin mun ei syvällisiin höpötyksiin :D.

Meidän kuntosali alkaa näyttämään kuntosalilta. Kunhan saadaan tilattua peilit seinille niin saatte nähdä millasessa huoneessa treenataan :). Se bikini fitness-kuuri lähenee. Ei oo enää ku 20päivää niin se alkaa. IIIK :D. Oon tehny hankintoja sitä varten...esim. nyt mulla on ruokavaaka ja selfiestick (tuo selfiestick on ehkä tärkein kapistus koko hommassa :D). Vielä pitää muistaa ostaa patteri mun vaakaan, että saan punnittua itseni ennen kuuria ja kuurin jälkeen. Niin ja kuulemma ois hyvä, että munsta olis kuvat ennen ja jälkeen kuurin. Arvaatkaapa onko ihan kauheeta ottaa kuvat itsestä bikineissä ja laittaa koko kansan nähtäväksi? Voin kertoo, että ON! Mutta sillä tavallahan sitä näkee muutoksen kropassa.

Tämmöstä tänään, huomenna jotain muuta. Nyt pyykkikone päälle, aamupesut ja meikkaus. Peppi herää varmasti unilta kun saan meikkisudin käteen :D

Mukavaa alkavaa viikkoa kaunokaiset :D

Kommentit

Suositut tekstit