Lidlin Sportyfeel tuoteperhe testauksessa!

Voi että mää tykkään Lidlistä :). Ihanan halpaa :)! Ja hyviä tuotteita! Oon testaillu tässä näitä Lidlin Sportyfeel tuotteita ja tullut siihen tulokseen, että nehän on hyviä :)!Oon kuugletellu muidenkin ihmisten kokemuksia näistä ja monet on samaa mieltä mun kans...eli hyviä tuotteita ja ihan verrattavissa näihin muihin jauheisiin ja protskupatukoihin (tarkoitan nyt näitä Fast, Whey-100, Fitnesstukku jne.)! Maitopohjaiset juomat valmistaa Maitomaa, proteeinivanukkaat tulee Suomen lisäravinteelta ja nuo protskupatukat valmistetaan Saksassa. Kyllähän näissä protsuvalmisteissa on vissiin eroja, mutta koska en oo mikään hardcore-protskutyyppi niin nämä kyl kelpaa mun käyttötarkoitukseen :). Oiskohan ollu pakkotoisto.comin keskustelupalsta mistä luin näistä protskuvalmisteista ja siellä kyllä tiedetään aika paljon enemmän esim. macrotasoista jauheissa (ei sano mulle yhtään mitään) ja muusta :). Mutta jos oot ihan tavallinen tallaaja ja et hae mitään hardcorejuttuja niin voin kyllä suositella näitä tuotteita sulle. Totuushan on, että monet nämä jauheet tehdään samalla linjastolla ja sitten vaan lopuksi pakataan eri paketteihin.


                    

Nämä puddingit on huippuhyviä. Tuossa paketissa lukee, että nämä sekoitetaan veteen, mutta itsehän sekotin ne rasvattomaan maitoon ja tuli hyvää. Näissä ei yhtään maistunut semmonen "teollinen" vaan oikeesti oli kuin ois syönyt vanukasta. Siis semmosta oikeeta vanukasta. Eihän näitä tietenkään voi verrata mihinkään angrybirds-sokerivanukkaaseen :) mut ajaa kyllä asiansa. Mun herkku oli tuo mansikka-valkosuklaa. Mietin, että tuostahan vois tehdä jälkiruoan silleen et tekee tuon hienoon astiaan ja laittaa marjoja päälle. Ei varmasti kukaan huomais, että kyseessä on sporttituote :) Hintaa näillä puddingeilla on 1,09€ annospussi. Oon syönyt siis näitä makeannälkään ja on kyllä vienyt sen mennessään :). Näitä voi siis käyttää esim. välipalana. Näistä siis löytyy maut: persikka-mango(en oo vielä maistanut, seuraavaksi aion testata), suklaa, cafe-latte ja mansikka-valkosuklaa.

                   

Maitopohjainen proteiinipalautusjuoma. Näistä löytyy makuina: vanilja, mustikka, suklaa ja vadelma. Mun suokkari on vanilja.Ja mustikka on kans hyvää. vadelmaa en muistaakseni oo maistanut, mutta varmasti maistan sitäkin. Oon juonut tätä treenin jälkeen ja välillä ns. välipalana kun en oo ehtinyt tekeen kunnon ruokaa.Näissä on protskua 26-27g per annos.Hintaa tälläisella on 1,45€ per purkki.  

                   
L-karnatiinijuoma. Näistä löytyy maut karpalo ja appelsiini. En oo maistanut appelsiinia ollenkaan kun oon jotenkin jämähtänyt tähän karpaloon. Kun se maistuu niin hyvälle :). Tää juoma on tarkoitettu dieetin tueksi ja tätä voi juoda treenin aikana. Pakko laittaa tähän pieni info L-karnatiivista, jotta tiiätte mistä on kysymys. Mun piti tarkistaa, että mitä tuo tarkottaa kun en enää muistanut. ja voi olla, että siellä joku miettii et mistä he*vetistä oikeen on kysymys :)

Karnatiivi on aminohappo. Voisin tähän kirjoittaa kuinka se menee mihin elimistössä, mihin vaikuttaa ja mitä tapahtuu, mutta sen nyt skippaan (liian vaikeita sanoja mulle...esim.enantiomeeri eli peilikuvaisomeeri!!!). Sen sanon, että karnatiinia muodostuu maksassa ja munuaisissa lysioniinistä ja metioniinista (taas vaikeita sanoja...tulikohan nuo oikein...eihän mun tarvi selittää näitä enempää) :) ja nämä vaikuttaa rasva-aineenvaihduntaan. L-karnatiivia on luonnollisesti eniten punaisessa lihassa ja maitotuotteissa. Muita lähteitä on mm. pähkinät, siemenet, palkokasvit, pavut, vihannekset, hedelmät ja viljat.

On tehty tutkimuksia, että L-karnatiivi auttaa rasvanpoltossa, lisää lihasmassaa ja parantaa suorituskykyä.

Oon siis juonut tätä kun oon ollut lenkillä. Tai ihan vaan janojuomana. Mutta tätä voi siis juoda kovan urheilusuorituksen aikana. Hintaa tällä pullolla on 1,79€.

                   
35g pienet proteiinipatukat. Nää kaikki maut on hyviä :) oon testannut niitä...monesti :)! Makuina siis: kermakaramelli, mustikkajogurtti, puna-herukka-valkosuklaa ja kuvasta puuttuva pähkinäsuklaa. Tällaisen oon saattanut syödä ennen treeniä tai sitten ihan vaan karkkina :) kun on suklaata tehnyt mieli niin tommonen vaan suuhun johan lähtee suklaanhimot...vaikka kyllä tämä Fazerin uus popcornsuklaa on aivan ihanaa (tälleen välihuomautuksena) :D.

Proteiinia patukassa on 10,5g ja patukka maksaa 0,95€. Suosittelen!

                   
Urheilujuoma. Makuina löytyy appelsiini ja sitruuna. Itse oon testannut tätä sitruunaa. Tää on jäänyt vähän vähemmälle käytölle. Mut tässä on magnesiumia, joten sopii hyvin just treenin aikana juotavaksi juomaksi. Tää on siis annospussissa ja yks pussi maksaa 0,95€. Luin tuotetselosteesta, että magnesiumia tässä on 60mg per annos, mikä on siis ainakin mun mielestä aika paljon? Magnesiumiahan tarvitaan rankassa treenissä, koska sitä poistuu hien mukana...ja magnesium vaikuttaa hapenottokykyyn. Tästäkin vois kirjoittaa pitkän pätkän tieteellistä tutkimusta, mutta jos jotain kiinnostaa niin kuukleen vaan :D. Tästä jos tykkää ja haluaa ostaa isomman purkin niin Lidl myy tätä myös 450g purkissa, jonka hinta 8,89€. Itse en tätä käytä (tai osaa) niin paljon, mutta hyvänmakuinen tämäkin on. 

                   

Recopro+ annospussi. Hyvä treenin jälkeen. Tää sisältää kreatiinia mikä auttaa palautumaan treenistä paremmin. Tässä on protskua 23-24g per annos. Hiilareita 35-37g per annos. Makuina on minttu-suklaa (nam!) ja vanilja(nam!). Molemmat maut ollut käytössä ja molemmat ok. Tätäkin saa isommassa purkissa (munsta nuo annospussit on vaan käteviä) eli 700g purkki maksaa 15,39€. Annospussi maksaa 1,59€ kpl.

                   

Wheypro+ Makuina löytyy minttu-suklaa ja vanilja. Nää on tarkotettu proteiinilisäksi ruokavalion ohelle. Itse oon käyttänyt tätä just esim. välipalajuomana. Mulla on välillä päiviä, että syön huomaamattani oikeestaan vaan proteiinia...eli kananmunia, jauhelihaa, raejuustoo ja tätä juomaa. En tee sitä tarkotuksella, mutta joskus tuntuu, että näin on tarve syödä :) en tiiä mistä se johtuu ? Tätäkin saa isossa purkissa eli 600g purkki maksaa 15,89€ ja yks annospussi 0,99€. 

ps. voisin kuvitella, että sopiii niille jotka noudattaa tätä 5:2 dieettiä. Proteiinipäivinä tää vois olla kelpo juoma niihin päiviin ?

                  


Lopuksi vielä nämä proteiinipatukat. Ne on vieny mun sydämen. Harmi kun kuvassa ei ole kuin tuo mansikkapatukka, koska suosittelen tätä Sportyfeelingin LAKRITSIpatukkaa. Se on ihan sairaan hyvää! Näitä mulla menee eniten. Syön näitä välipalana, treenin jälkeen ja joskus jopa ihan muuten vaan :D. Makuina on siis: mansikka, lakritsi, suklaa ja karamelli. Lisäksi näistä löytyy laktoosittomina mansikka-vadelma-suklaa ja tuplasuklaa. Patukoissa on yli 20g protskua per patukka.Hintaa näillä on 1,45€.

Suosittelen oikeesti testaamaan näitä tuotteita! meikä ainakin on ollut tyytyväinen!

Kommentit

  1. Sportyfeelin gluteenittomia olen menossa ostamaan heti kun kiireiltäni ehdin. Terve,

    Oolrait, menen testaamaan! :) Näin Lidlin mainoksen, kilohinnaksi oli laitettu 21 euroa/kg. Samankokoinen ei-gluteeniton oli vielä kalliimpi. Mitenköhän se oli niin päin? Yleensähän aina gluteenittomat ovat kalliimpia. Joka tapauksessa, en muistaa nähneeni koskaan noin halpaa gluteenitonta protskupatukkaa, sokereitakin on ilmoitettu hyvin vähän (osa tosin korvattu steviamömmöllä)- pakkohan sitä on kokeilla.

    VastaaPoista
  2. Mitä tarkoitat "steviamömmöllä"....? Steviahan on 100% luonnollinen makutusaine, jota saadaan steviakasvista. Että kyllä minä ainakin 100 kertaa mieluummin käytän juurikin stevia"mömmöä" kuin jotain aspartaamia, asesulfaamia tms. paskaa.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit