Bikini Challenge by FitFarm

*

Kerrompa teille nyt tästä Bikini Challenge "kuurista" mihin oon sitoutunut 10 viikoksi. Kuuri/Ohjelma starttaa maanantaina 13.4 ja kestää kesäkuun loppuun. Oon sitoutunut noudattamaan kymmenen viikon ajan ohjelmaa ja syödä ja treenata niinkuin mulle kerrotaan :). Apua, vois sanoo jo tässä vaiheessa :)! Oon nyt henkisesti valmistautunut tähän koitokseen ja alan olemaan valmis ottamaan haasteen vastaan.

(johon vielä muuten ehtii ilmoittautumaan)

Mietin pitkään, että uskallanko lähteä mukaan, koska en halua edesauttaa kenenkään syömishäiriötä. Nythän on paljon puhuttu tästä fitnessmaailmasta, kuinka se antaa väärän kuvan naisen vartalosta ja ajaa naisia syömishäiriöihin. 

Kuitenkin mulla on terve suhtautuminen omaan vartaloon ja tiedän, etten kehitä tästä itselle mitään syömishäiriötä. Tai, että en uskalla tämän jälkeen koskaan enää syödä suklaata tai pizzaa. Oon kiinnostunut hyvinvoinnista ja itsensä kehittämisestä. En oo koskaan haaveillut mistään täydellisestä vartalosta, koska tiedän, että se vaatii todella ankaraa itsekuria. Oon tälläkin hetkellä tyytyväinen mun peilikuvaan, mutta haluan toisaalta haastaa itseeni ja katsoa kykenenkö tällaiseen vartalonmuokkaukseen.Toivon tosissaan, että jos joku siellä harkitsee lähtöä mukaan tällaiseen, niin miettii mitkä on omat motiivit tähän.

Ja noista motiiveista puheen ollen, oon tehnyt itselle listan, mitä haluan tällä bikini challenge kokeilulla saavuttaa :)

Sarpan tavoitteet:

1. Haluan kyetä tekemään kesäkuun loppuun mennessä 3 leuanvetoa (kaikki mikä menee yli on plussaa)

2. Haluan kyetä tekemään 25 miespunnerrusta yhteen putkeen

3. Haluan voimaa käsiini

4. Haluan oppia syömään taas oikein (siis ei liian pitkiä taukoja ruokailussa)

5. Haluan mun pyllystä taas pyöreämmän :)


Kun siis lähdet tämmöiseen mukaan, kannattaa tehdä itselle tavoitelista.Ja ne kannattaa kirjoittaa ylös paperille ja laittaa esim. jääkaapin oveen, mistä näet ne koko ajan. Mulla ainakin on välitavoitteita, jotka oon kirjannut ylös. Uskon, että nämä välitavoitteet auttaa mua jaksamaan ja saan niistä motivaatiota kestää tuo "kuuri" läpi :)! Kerron tuon 10 viikon ajan enemmän tavoitteistani ja oonko ne saavuttanut.

Oon suunnitellut tuolle 10 viikolle paljon videomateriaalia ja muutakin materiaalia. Tuon 10 viikon aikana tullaan näkemään myös mun muuta elämää. Eli en tuu kirjottaan 10 viikon aikana pelkästään tästä bikini challengesta :)

Kuva: FitFarm


Mun tarkoituksena ei oo lähteä kisaamaan minnekään lavoille mun vartalon kans, vaan haluan vaan kokeilla, miltä tollanen rankka treenaminen tuntuu.

Tuolla Fitfarmin sivuilla on myös pieni porkkana Bikini Challengeen osallistuville....eli joku meistä osallistuneista voi voittaa LV:n laukun :)...tämä tarkoittaa sitä, että se joka on onnistunut parhaiten muodonmuutoksessa oman vartalon suhteen, on voittaja :)! Mua ei kiinnosta nuo LV:n laukut, mutta jos tuommoisen sieltä voitan niin lupaan myydä sen heti pois :D!

Munsta on tulossa ensimmäisenä Bikini Challenge päivänä kuvat, jossa näkyy mun tämän hetkinen vartalon tilanne ("vartalon tilanne"...onko tuo edes suomea :D ) ja tietysti matkan varrella kuvataan tuloksia ja lopuksi sitten 10 viikon jälkeen nähdään "ennen ja nyt"-kuvat :)!



Haluan vielä lopuksi kertoo Helsingin päässä asuville lukijoille, että TIISTAINA 14.4 KLO 17:30-19:30 on Vanhan ylioppilastalon musiikkisalissa ILMAINEN yleisöluento aiheesta "Fitness ja syömishäiriöt"! Olisin itse paikalla kuuntelemassa, jos olisin sielläpäin :(. Mutta menkää ihmeessä jos yhtään kiinnostaa!

Tässä vielä mainos, minkä sain sähköpostiini:



Mitkä ovat hälytysmerkit? Miten syömishäiriöitä hoidetaan? 
Aiheesta puhumassa liikuntalääketieteen erikoislääkäri Pippa Laukka. Tilaisuudessa kuullaan myös ex-fitnesskilpailija Nora Yrjölää, jolla on oma kokemus sairastumisesta lajin kautta.

Fitness ja syömishäiriöt -yleisöluento pidetään ti 14.4. klo 17.30-19.30 Vanhan ylioppilastalon Musiikkisalissa (Mannerheimintie 3, Helsinki 2 krs.) .

Tilaisuus on maksuton, eikä etukäteisilmoittautumista ole.



Palaan näihin asioihin myöhemmin lisää :)

Keskiviikkoa ystävät :)!

Kommentit

Suositut tekstit