No ne Häät 1.8.2015

Meillä oli aivan ihanat häät! Ikimuistoiset, hauskat ja rennot. Just sellaiset, millaiset oltiin niiden suunniteltukin olevan. Paikalla oli juuri ne ihmiset, kenet haluttiin paikalla olevankin. Oli niin mahtavaa kun esimerkiksi mun ihania lapsuudenystäviä tuli paikalle, vaikka ei ollakaan hirveesti oltu tekemisissä pitkään aikaan. Mun entisistä bändikavereista tuli paikalle juuri ne sydänystävät, jotka on seissy mun rinnalla silloinkin kun myrsky on huuhdellut mun rannikkoa. Ja tietysti kaikki rakkaat sukulaiset ja ystävät, joiden kanssa oli mahtavaa viettää päivä ja ilta yhdessä. Kaikki rakkaat siis yhdessä paikassa yhtä aikaa. Ihan luksusta!

Mehän mentiin naimisiin maistraatissa perjantaina 31.7, mutta ollaan päätetty, että meidän hääpäivä kuitenkin on aina 1.8. Eli silloin aina juhlistetaan sitä. Mun serkkujen isä on pappi, joka siunasi meidän avioliiton vielä lauantaina. Eli sillä alkoi juhla. Meidän päivänä tihkutteli vettä, mutta se ei häirinnyt mitenkään. Ja sehän tuottaa onnea :)!

Meidän vuokraama tila oli Johteenhovi, joka sijaitsee Oulun Hietasaaressa. Hietasaari on mulle rakas paikka, koska mun molemmat vanhemmat on asuneet siellä lapsuuden ja nuoruuden. Ja tavanneet siellä. Ja olleet nyt naimisissa pian 47 vuotta! Mun haaveena ois joskus ostaa talo Hietasaaresta ja muuttaa sinne (ensin pitäis voittaa lotossa :)!

Me syötiin ja juotiin hyvin. Meillä oli jotain perinteistä mukana juhlassa esim. kakunleikkaus...joka mua naurattaa vieläkin :D! Mun rakas aviomies ei ollut ihan kartalla mitä pitää tehdä (tää on naisille itsestäänselvyys mitä siellä tapahtuu...) ja kun tuli aika polkaista, mun mies ei polkaissut KOSKA SE EI TIENNYT ET NIIN PITÄÄ TEHDÄ :D :D. Joten kaapinpaikka on varattu nyt mulle :D! Mun mies vaan sanoi mulle pöydässä sitten, että "sää huijasit mua" ja sitä sitten naurettiin siellä. Raukka rakas.

Meillä oli yks hääleikki ja se oli 12kk-leikki. Jokaiselle kuukaudelle ens vuoden elokuuhun asti joku häävieraista sai tehtävän minkä toteuttaa. Ei haluttu mitään "pese ikkunat" tyyliin vaan, haluttiin et niistä hetkistä tulis mukavia. Ne tehtävät oli laitettu kirjekuoriin ja päällä oli esim. teksti "häiden urheilullisin", "häiden säätäjä", "häiden huumorimies"...sitten meille annettiin ne kuoret ja me yhdessä mietittiin kenelle kuori annetaan. Se oli oikeesti hauska leikki ja kaikilla oli mukavaa.

Tietysti myös hääkimppu ja sukkanauha heitettiin. Ja tietysti me tanssiittiin häätanssi. Meidän biisi oli "you'll never walk alone" ja sen lauloi mun miehen hyvä ystävä. Vieläkin menee kylmät väreet kun ajattelen asiaa.

Sitten alkoikin bileet, jotka oli kuulemma kestäneet seuraavaan aamuun :D. Me lähdettiin mun uunituoreen aviomiehen kans hotellille josku yhden aikaan yöllä ja aamulla juotiin samppanjaa ja lähdettiin häämatkalle Barcelonaan.

Mun mielestä yks hienoimmista jutuista illan aikana oli mun bändikaverin sanat: "nää on parhaat häät missä oon ikinä ollu...ikinä!" eli me taidettiin onnistua aika hyvin :)?





ps. Laitan myöhemmin vielä lisää kuvia, kunhan kyselen ihmisiltä, haluaako ne näkyä täällä blogissa...

Kommentit

Suositut tekstit