Tokioon 東京 matkamme käy...

 

Mua ei oo koskaan kiinnostanut mennä Japaniin (tai Kiinaan). Mua on aina ahdistanut ajatus siitä ihmismassasta mikä siellä on. Ja jotenkin mua ei oo koskaan kiinnostanut niiden kulttuuri tai mikään muukaan siellä (mut kiinalainen ruoka kyllä uppoaa...). Paitsi nyt!
 
Katsottiin leffa 47Ronin mun miehen kans ja siitähän se ajatus sitten lähti. Päätin, että meidän pitää mennä Tokioon katsomaan näiden sankareiden hautapaikkoja. Mies, ihme kyllä, innostui ajatuksesta.
Eli noin vuoden päästä me lennetään Tokioon ja ollaan siellä viikko...ja käydään 47 Roninin haudalla.
 
Jos et oo katsonut 47 Ronin leffaa niin suosittelen. Yleensä en edes lämpene tuollaisille samurai/taistelu/elokuvat mitkä liittyy Japaniin, mutta leffa yllätti mut täysin ja voisin katsoo sen vaikka uudestaan. Ehkä sitten juuri ennen sitä meidän Tokion matkaa :).
 
Mulla on muuten yks postaus tulossa, missä kerron, mihin kaikkialle aion vielä matkustaa..eli vähän niinku sellainen "paikat missä haluan käydä, ennenkuin kuolen"-tyylinen postaus.
 
Ihanaa perjantaita, olkaa kunnolla :D!
 


 
ps. Kuvat pöllitty Googlen kuvahaun kautta
 

Kommentit

  1. Minulla olisi hyviä matkakirjoja Nagoyaan, josta pääsee luotijunalla Kiotoon ja ihanaan pikkukaupunkiin Takajamaan vuoristoon.Toki Tokio on varmaankin näkemisen arvoinen.
    Kannattaa googlailla Tripadwisorin kommentteja reppumatkailusta, jota siellä aika moni harrasti. Pari yötä alkuun yhdessä paikassa jotta unet tasoittuu ja sitten vain Ryökaneista majoitus ja päivällinen talon tapaan, joka on kokemus.Junapassi jo täällä valmiiksi, jolla saa matkustaa sitten lähes puoleen hintaan. Sieltä ostettuan liput olivat kalliita, eikä passia voinut enää Japanista ostaa.Menkää vaan, minä hoidan Peppiä
    terv. Anna

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit