Tärkeää asiaa tytöistä ja naisista!

Oon aina halunnut auttaa ihmisiä. Muistan kun ihan pienenä oisin halunnut lähettää Afrikkaan ruokaa ja en yhtään ymmärtänyt miksi se muka menee pilalle jos laittaa pottumuussin postin kautta Afrikkaan? Myöhemmin oon aina ollut se jolle monet mun ystävät uskoutuu asioistaan. Oon tehnyt kaiken kyllä ihan puhtaasta sydämestä, eikä mua haittaa et läheiset avautuu ja kertoo ongelmistaan. Mulle tytöt ja naiset on tärkeitä. Oon myös feministi. Haluan tytöille ja naisille samat oikeudet kuin pojille ja miehillekin. Oon aiemminkin kirjoittanut aiheesta ja se on mun mielestä tärkeä asia. Meidän naisten pitää pitää puolensa. Törmään viikottain siihen, että mua hermostuttaa tyttöjen ja naisten heikompi asema verrattuna poikiin ja miehiin. Suomessa meillä on asiat suht koht hyvin verrattuna joihinkin Idän, Afrikan tai Etelä-Amerikan maihin. Kismittää silti, että esim. palkkaerot on suuret samasta työstä naisilla ja miehillä Suomessa. En puutu nyt siihen epäkohtaan sen suuremmin, koska tulin kertomaan teille yhdistyksestä nimeltä:

UN Women (Finland)


Un Women puolustaa naisten oikeuksia yli sadassa maassa ja tavoitteena on saavuttaa maailma missä on yhtä arvokasta syntyä tytöksi kuin pojaksi. Ja jossa miehillä ja naisilla on yhtäläiset oikeudet ja mahdollisuudet.

Esimerkiksi joka kolmas nainen maailmassa joutuu väkivallan kohteeksi.Tämä ei tunne maantieteellisiä, kulttuurellisia tai uskonnollisia rajoja! Eniten tätä kaikkea tapahtuu kehitysmaissa. Naisten sukuelimiä silvotaan, lapset joutuvat pakkoavioliittoon ja seksuaalinen väkivalta on yleistä. Un Women auttaa monella tavalla. Un Women on saanut aikaisaiseksi mm. lakimuutoksia, jotka suojelee naisia sekä syylliset näihin kauheuksiin tuomitaan.

Un Women järjestö auttaa naisia saamaan IHMISARVOISESTA TYÖSTÄ myös palkkaa sekä myös siihen, että naisilla on oikeus OMIIN tuloihin.Tietysti järjestö ajaa demokratiaa ja sitä, että naiset voivat osallistua päätöksentekoon. Järjestö tukee naisia myös konflikteissa, katastrofeissa ja rauhanrakennuksessa.

Toivottavsti yhtään kiinnostuit meidän naisten asioista ja asemasta täällä maapallolla. Kannattaa käydä lukemassa UN WOMENIN SIVUJA ja ehkäpä liittyä myös kuukausilahjottajaksi?

Minä oon kuukausilahjoittaja ja innostuin vielä tekstiviestillä lahjoittamaan 10€ järjestölle. Jos haluat tehdä saman, tässä ohjeet 10€ lahjoitukseen:

Kirjoita tekstiviestikenttään UNW ja lähetä se numeroon 16499

Tästä aiheesta tuun kirjoittaan vielä monta kertaa! Mulla ois mielenpäällä yks narsistijuttukin. Oon kohdannut sellaisen työelämässä ja ette uskokaan kuinka hirveetä sen kanssa on yrittää tehdä töitä. Ja tietysti, niinku narsistit yleensäkin, tää heppu istuu "isolla pallilla" ja käyttää valtaansa ihan uskottaman häikäilemättömästi.Argh. Ehkäpä avaan sanaisen arkkuni tästä tapauksesta joku päivä. Tänään ei pysty. Tänään on onnellisuuspäivä :)

Ihanaa lauantaita ihanat!

Kommentit

  1. Kismittää silti, että esim. palkkaerot on suuret samasta työstä naisilla ja miehillä Suomessa.

    Onpa tosi paksua puppua. Samasta työstä maksetaan Suomessa jo monien tutkimusten mukaan samaa palkkaa. Ja itse asiassa Suomessa miehet ja naiset saavat KAIKISTA TÖISTÄ keskirvoisesti samaa palkkaa, kun se lasketaan EU:n sääntöjen mukaan tehtyä työtuntia kohdsenm-

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit