Ihanaa itsenäisyyspäivää Suomi !

Tässä istuskelen keittiön pöydän ääressä ja katselen ulos lumista maisemaa. Tänne Helsinkiin satoi taas eilen lunta. Toivottavasti tuo lumi pysyisi nyt edes hetken, on niin paljon valoisampaa.

Kirjoitin eilen ihan "oikeaa päiväkirjaa", olen sitä tänä syksynä kirjoitellut aina kun on ollut hiljaista ja kun olen ollut yksin. Nautin niin kirjoittamisesta. Huomasin, että mun päiväkirja on täyttynyt mun pienistä teksteistä, voimakuvista, resepteistä :), fiiliksistä ja ajatuksista.

Mietin jo tulevaa vuotta ja mitä siltä odotan. Tämä vuosi alkoi hyvin, mutta elokuussa kaikki meni uusiksi.Tapahtui jotain sellaista, mitä en olisi ikimaailmassa uskonut tapahtuvan. Mutta näinhän se menee...elämä yllättää. Olen jotenkin ollut koko syksyn valmis aloittamaan jotain uutta. Olenkin laittanut "verkkoja vesille" ja nyt katsotaan mitä tapahtuu. Kysymys on ihan vain uusista työkuvioista. Toivottavasti nyt nappais.Olisin niin valmis.

Ensi vuodelle ollaan suunniteltu joitain matkoja. Helmikuussa lähtään Dupaihin. En oo siellä koskaan ollut, joten odotan mielenkiinnolla millainen paikka se on. Ja tietysti odotan aurinkoa, uimista ja meidän pienen perheen yhdessäoloa. Pitää ladata taas bookbeatiin kirjoja matkaa varten. Oltiin syyskuussa Roodoksella ja ehdin lukea siellä kaksi hyvää kirjaa. Tykkään ja pystyn lukemaan kirjoja ihan mun puhelimella, oon kyllä miettinyt et pitäiskö ostaa Ipad...? Lueskelen aamuisin junassa ja metrossakin kirjoja mun puhelimella...se jotenkin rentouttaa ja valmistaa mua työpäivää varten.

Tänään on Suomen 100 vuotis itsenäisyyspäivä. On jotenkin juhlallinen fiilis. Me tehdään kunnon ruokaa, laitetaan valkoinen liina pöytään, katetaan pöytä kauniisti ja syödään pitkän kaavan mukaan. Tietenkin pitää tsekata Linnanjuhlat ja ihailla kauniita iltapukuja.Voi olla, että miehen kanssa kippistetään kuoharilla tätä juhlapäivää.

Olen niin ylpeä, että ollaan tällainen pieni ja periksi antamaton kansa. Olen niin ylpeä, että ollaan itsenäisiä. Olen niin kiitollinen kaikille miehille ja naisille jotka taisteli Suomen itsenäisyyden puolesta. Olen kiitollinen, että Suomesta on tullut hyvä maa asua ja olla, kaikkien sotien jälkeen. Toivottavasti saadaan pysyä itsenäisinä maailman loppuun asti.


Hyvää itsenäisyyspäivää Suomi ja sen ihana pieni kansa!

Kommentit

Suositut tekstit