1st Spring day

Ihanaa.Loikoilen sohvalla.Appiukko on kylässä ja karjalanpaisti muhii uunissa. Appiukko katsoo hiihtoa telkusta, Peppi nukkuu ulkona päikkäreitä ja mulla on hetki aikaa kirjotella.




 Munsta on tullut aikuinen ( :D) ja oon alkanut pitämään sellaista "kukkaron herra" systeemiä. Keräsin kuukauden ajan kaikki ostoskuitit talteen ja oon vähän tsekkaillut mihin oikeen käytän rahaa. Oli muuten aika mielenkiintoista tuo kuittien keräys...otin sen ihan pienemmästäkin ostoksesta. Monesti huomasin et myyjä ihan ihmetteli et miksi haluan kuitin jostain 1,10€ ostoksesta. Huomasin selitteleväni tätä myös joillekin kassatäteille :D ihan niinkuin se niille kuuluis jos mää haluan ottaa kuitin :D! Eniten rahaa menee tietenkin ruokaan, mutta hyvänä kakkosena tuli take away kahvi! Oon kahvihamsteri ja huomaan ostavani melkein aina kahvia kun se on mahdollista. Oon tehnyt nyt itselle säästösuunnitelman ja esittelen sen täällä ihan omana juttunaan. Ois kivaa kun ei tarvis pihistellä pennejä aina ennen palkkapäivää. 
                     
Tässä alkaa oleen jo sellaisia fiiliksiä, että muutto lähenee. Vaikka se ei oikeesti lähene vastakuin kesällä, mutta oon jo alkanut silmäilemään meidän tavaroita sillä silmällä, että mitkä lähtee mukaan ja mitkä myyn/luovutan. Mun miestä nauratti jo kun olin suunnilleen myymässä koko asunnon tyhjäksi. Inhoon muuttamista. Inhoon sitä helkutin tavaraa mitä pitää pakata ja sitten kantaa eestaas. Mutta onneksi oon sisäistänyt KonMari-ajatuksen ja meillä on oikeestaan paljon tavaraa ainoastaan keittiössä. Ollaan sellasia oman elämämme sankarikokkeja, että sen takia keittiöön on kertynyt pannuja, astioita ja sen sellasta. 

Mulla on tällä hetkellä kirppispöytä (jota muuten lähden tänään vielä tyhjentämään) ja ajattelin repäistä toukokuussa vielä yhden kolmiviikkoisen kirppiksellä. Mulla on ajatuksena käydä koko kämppä, varasto ja autotalli vielä kokonaisuudessaan läpi ja myydä kaikki oikeesti turha pois. Ja ne jotka ei sitten mene kaupaksi, lähtee joko Spr:n, Pelastusarmeijalle tai Hopelle (riippuu tavarasta).

En oikeesti liikuta mitään turhaa tuon Oulun ja Helsingin välillä.
Oon jo miettinyt sitä meidän Helsingin asuntoa. Se on 4h+keittiö+parveke+sauna. Tilaa siellä on ja siellä on valoa. Olohuone on tosi iso ja siitä aion tehdä sellaisen ihanan meidän perheen keitaan, missä voidaan löhöillä ja viettää aikaa. Ei siinä, on tämä meidän nykyinen ihan oma kotikin ollut ihana.

Tulee kyllä ikävä Ouluun!

                    
Taidanpa tässä lähtee keittiön puolelle hommiin. Perunamuussia pitäis tehdä. Ja ehkä vähän salaattia.

Ihanaa sunnuntaita!

Kommentit

Suositut tekstit