Vetovoiman laki !

Uskon, että voit saada elämässäsi ihan mitä tahansa haluat. Uskon myös, että kun tiedät varmasti mitä haluat, sen jälkeen itse asioiden toteuttaminen on helppoa. Miten (ihmeessä) saat kaiken minkä haluat?

Olen ”opiskellut” vetovoiman lakia (eli käytän sitä nimitystä tässä manifestoinnista) monista eri kirjoista jo vuosien ajan, katsonut aiheeseen liittyviä dokumentteja ja lukenut aiheesta netin syövereistä niin paljon kuin olen infoa löytänyt.

Yksinkertaisimmillaan unelmien toteuttamiseen tarvitaan vain kolmea asiaa, jotka ovat tavoite, toiminta ja oikeat ihmiset.

 

Tavoite selkeyttää mitä haluat ja mitä et halua elämääsi. Kannattaa siis istahtaa alas, miettiä ja kirjoittaa paperille konkreettisesti ne asiat mitä elämääsi haluat. Tee itsellesi siis selkeä tavoite. Ps.Kun olen tehnyt tämän itse, niin olen yksin, tilassa missä ei ole häiriötekijöitä ja saattanut ehkä polttaa kynttilöitä ja kuunnella rauhallista meditatiivista musiikkia).
Selkeän tavoitteen puute on nimittäin yksi merkittävimpiä syitä siihen, miksi emme saa haluamiamme asioita tai muutoksia elämäämme. Jos et tiedä kristallinkirkkaasti mitä haluat, sun on vaikea päästä tavoitteeseesi. Tavoitteen tulisi olla jotakin mikä herättää ihania/voimakkaita/suuria tunteita ja saa sut innostumaan niin, että joka solullasi tiedät mitä olet haluamassa. Se mitä haluat, on tarkoitus olla jotain sellaista, mikä merkitsee sulle niin paljon ja olet valmis ottamaan sen elämääsi. Ja tietenkin muutokset vaativat aina toimintaa toteutuakseen. Se, että teet jotain kuulostaa yksinkertaiselta, mutta oikeasti sun täytyy ”tehdä jotain”. Muutos ei kävele sun sohvalle, jossa istut sipsipussin kanssa odottelemassa sitä :D. On tärkeää tehdä edes vähän, koska se on enemmän kuin ei yhtään. Muista kuitenkin tehdä oikeita asioita eikä tehdä vain asioita oikein. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?
Voin kertoa omasta elämästäni tässä yhden esimerkin:
Huomasin haaveilevani joskus vuonna 2009 Balin matkasta ja siitä, että haluan surffata (tai oikeammin oppia surffaamaan) Balilla ennenkuin kuolen. En edes tiedä mistä tuo haave tuli mun päähän, mutta muistan kuinka jotenkin pidin sitä epätodennäköisenä. Enkä edes tiedä miksi. Haaveilin monta vuotta Balista ja en tehnyt asialle mitään. Sitten tuli Julia Robertsin ihana elokuva Eat,Pray,Love. Elokuva vahvisti sitä, että Balille on päästävä. Tein tavoitteeksi olla ulkomailla 2-3 kuukautta seuraavana talvena. Aloin tekemään kahta työtä eli aloin tekemään rahaa. Säästin myös mun kesätyöstä saadut tulot matkaa varten. Myin mun auton ja olin noin 4 kuukautta niin, etten käynyt ollenkaan juhlimassa tai tuhlaillut mun rahoja mihinkään turhaan. Sitten kävi niin, että huomasin olevani bookingpistecomissa ja huomasin varaavani omaa eatpraylove-matkaa ensin Thaikkuihin ja matkani päätös veisi mut Balille kolmeksi viikoksi.

Arvatkaapa kuinka paljon manifestoin ennen matkaa, että se varmasti toteutuisi? Paljon, voin kertoa. Ja arvatkaapa kuinka kiitollinen (ja onnellinen) olin kun lentokoneen renkaat kosketti ensikerran Balin maaperää ? (Edelleen tunnen mun sydämessä sen kiitollisuuden ja onnellisuuden tunteen). Olen edelleen sitä mieltä, että olin oikealla värähtelytaajudella ottamaan unelmani vastaan!
                     

”Seura tekee kaltaisekseen” ja tämä sanonta on aivan totta. Kun sulla on oikeita ihmisiä sun ympärillä, niin silloin pystyy tekemään oikeastaan ihan mitä tahansa.
Niin kuin jo aiemmin kirjoitin niin oon lukenut vetovoiman laista paljon. Luin erään amerikkalaisen itsensä kehittämisen asiantuntijan (Jim Rohn) kirjan ”My philosophy for successful living” ja hän kirjoitti, että olemme viiden lähimmän ihmisemme keskiarvo. Niiden ihmisten, joiden kanssa vietämme eniten aikaa. Kun asiaa miettii tarkemmin, niin näinhän se todellakin on. Mulle oli jotenkin avaavaa se, että nämä ihmiset vaikuttaa meihin niin paljon. Kun katsot miten sun lähimmillä menee niin tiedät suunnilleen miten sulla itselläs menee! Kannattaa välillä miettiä myös näitä asioita: Ketkä ihmiset on mun ympärillä? Mikä niiden vaikutus on mun elämään (positiivinen vai negatiivinen? Mitä nämä ihmiset saa mut ajattelemaan? Miten nämä ihmiset saa mut toimimaan?
Oon itse huomannut mun lähipiirissä ihmisiä, jotka sai mut tuntemaan negatiivisia viboja. Kun pikkuhiljaa tajusin vetovoiman lain jujun, niin huomasin erkaantuvani näistä ihmisistä ihan silleen ”vahingossa”. Oon huomannut myös sen, että kun mulla on mennyt hyvin ja oon ollut positiivinen elämää kohtaa, niin myös nämä (negatiiviset) ihmiset on ottaneet etäisyyttä muhun. Ehkä ne ei vaan kestä sitä, että oon ollut ennakkoluuloton, vastaanottanut positiivisia asioita mun elämään ja tutustunut uusiin ihmisiin,sellaisiin jotka ajattelee asioista samalla tavalla kuin minä.

Mutta niinhän se on, että samanlainen vetää puoleensa samanlaista. Se on sitä vetovoiman lakia.
                  

Mun neuvo sulle on, että ennenkuin mietit mitä oikeasti haluat elämääsi, sun kannattaa harjoitella olemaan onnellinen ja tyytyväinen. Minä olen kuvitellut aiemmin etten millään voi olla onnellinen ennenkuin olen ”saavuttanut sen ja sen asian”. Tajusin onneksi sen asian, että,  jotta mun unelmat toteutuu mun pitää ajatella, että mulla on jo nyt kaikki hyvin. Nyt tiedän, että siellä joku lukijoista saattaa ajatella, että mitä ihmettä shaibaa oikein jauhan… koska ”kaikki on päin peppua”. Tiedätkö mitä? Onnellisuutta voi opetella!
Tiedän, että mietit siellä ”miten ihmeessä onnellisuutta voi opetella”. Mutta lupaan, että sitä voi :D!
Sun oma ajattelusi saa aikaiseksi kaikki maailman tunteet, jopa sen onnellisuuden. Onnellinen elämä syntyy harjoittelun tuloksena ja siitä, että ymmärrät, että SINUN onnellisuutesi on täysin SINUN omalla vastuullasi, ei kenenkään muun!
Kysäiseppä itseltäsi, mitä vaatii, että voit olla onnellinen? Mikä asia tekisi sut onnelliseksi just nyt heti? Tiesitpä sen tai et, sulla on jo olemassa jokin määritelmä, joka vaikuttaa siihen kuinka onnelliseksi koet itsesi tällä hetkellä. Se, miten määrittelet onnellisuuden, voi selittää sen, miksi et ole onnellinen. Jos haluat olla onnellinen elämässäsi, harjoittele olemaan onnellinen ilman mitään syytä. Ajattele…onnellinen ihan ilman mitään syytä…huh huh :D!
Mun oma ongelma on aiemmin ollut se, että oon vertaillut itseäni muihin. Oon vertaillut itseäni ystäviin, työfrendeihin, julkkiksiin ja jopa naapuriin (jonka elämä näytti niin helpolta). Aina jonkun muun elämä oli parempaa kuin mun: hienompi auto, mahtava kroppa, parempi palkka, helppo elämä. Kaikki tämä aiheutti mulle sen, että tunsin vajavaisuutta, tyytymättömyyttä ja kaikki tuntui ihan paskalta. En ollut tyytyväinen mun elämään. Silloin kiinnostuin onnellisuuden tavoittelusta ja halusin tuntea itseni onnelliseksi. (Tästä on aikaa noin 15 vuotta). Joskus vertailu toisiin voi olla myös positiivinen asia. Se on silloin positiivista, jos opit vertailun kohteelta esimerkiksi uusia toimintatapoja toimia.
Ja sitten päästään aiheeseen kiitollisuus! Yksi tärkeimmistä poluista onnellisuuteen on aloittaa jokainen päivä ja lopettaa päivä siihen, että oot kiitollinen siitä mitä sulla jo on. Tätäkin oo harjoitellut (joka ikinen päivä). Oon huomannut, että kun osaa kiittää niistä pienistäkin asioista, mitä päivän aikana on saanut/tapahtunut, niin se on auttanut mua olemaan onnellisempi ihminen.
Tästä postauksesta tuli pitkä kuin nälkävuosi, mutta ei haittaa. Kiitos kun luit tänne asti. Mitä ajatuksia tää kaikki herätti sinussa?
Aion tehdä postauksen myös siitä, miten ihan konkreettisesti (tapoja,tehtäviä,harjoitteita) voit muuttaa ajatusmaailmaasi ja huomata ihanan vetovoiman lain käytännössä.

” If you don’t like where you are, then move. You are not tree.” –Jim Rohn


Kommentit

Suositut tekstit