Ihana viikonloppu ja lohitartar resepti :)

Olin viime viikolla torstain ja perjantain Helsingissä koulussa. Oli huippua huomata, että oon jo pitkällä mun opparin kans vaikka palautus on vasta maaliskuussa :). Tavallaan multa puuttuu teoriaosuudesta enää ryhmädynamiikka ja sen esiintyminen, mun tutkimusosio ja tietysti opparin "viilaus" valmiiksi. Jes, hyvä minä! Luulin, että oon jäljessä muista meidän ryhmäläisistä, mutta olinkin sitten meidän ryhmässä se, joka on pisimmällä koko hommassa. Ihan ihmeellistä!
 
Perjantaina kun kone laskeutui Oulun lentokentälle niin ilma oli kuin morsian. Lunta tuiskutti ja tuuli ihan hulluna. Tervetuloa Ouluun. Äkkiä kotiin Pepin luo ja pussaileen sitä ja katsottiin yhdessä vain elämää-jakso. Peppi köllötteli mun kainalossa kiltisti. Oli silläkin vissiin ollut ikävä mua :). Mummulassa on kuitenkin varmasti hyvä olla. Mummi lellii :)
 

Eilen lauantaina mun ihanat frendit tuli kylään ja olin tehnyt sellasen brunssin. Ei kyllä ollu brunssiaika mut mitäs sillä on väliä. Mää voin pitää brunssin vaikka yöllä jos munsta tuntuu siltä. Eikö niin :)? Me syötiin lohitartaria saaristolaisleivän päällä, täytteyjä kananmunia, salaattia, mansikoita ja jälkkäriksi vedettiin mokkapaloja :). Juotiin mehuja, kahvia ja vettä. Ja juoruiltiin tietty ihan hirveesti :)!
 
Ajattelin julkaista nyt täällä tuon lohitartarin reseptin. Se on niin helppo tehdä ja on varmasti hyvää, jos on lohen ystävä (graavi-ja kylmäsavu). Oon tuon reseptin joskus aikanaan jostain ottanut, mutta en kyllä yhtään muista että mistä. Oon tehnyt tuota niin monta vuotta ja se tulee niin selkärangasta, ettei mitään hajuja mistä tuo ohje alunperin on. No mutta asiaan:
 
100g graavilohta             
100g kylmäsavulohta
(nämä kalathan kannattaa ostaa tuoreena tiskistä, mutta mulla ei ollut nyt mahdollisuutta siihen, joten tyydyin noihin valmiisiin paketeihin)
1 prk smetanaa
nippu ruohosipulia
pieni punasipuli
mustapippuria ripaus
suolaa ihan vähän (jos kala on suolaista niin silloin ei tarvitse suolaa lisätä)
sitruunamehua ruiskaus tai tuoreen sitruunan mehua ruiskaus :)
 
 
                
 
Tee näin: Kalat suikaloidaan, sipuli silputaan, ruohosipuli silputaan (ei koko nippua, noin puolet) --> laita kalasuikaileet + sipuli+ smetana +mausteet astiaan ja sekoita. Leikkaa saaristolaisleivästä mieleisiä siivuja ja laitat lohitartaria siihen päälle. Ja se on siinä. Hyvää on :) !
   

                

                

                
 
Lauantai meni siis ihanien ystävien seurassa, Pepin kans katsoessa Putousta, saunoin kun Peppi oli nukahtanut ja menin nukkumaan klo00 ja heräsin aamulla pirteenä uuteen päivään. Tänään on anoppi kyläillyt ja ollaan Pepin kans käyty vaunulenkillä vaikka ulkona satoi vettä!
 
Ja tiedättekö...tänään meinasi melkein onnistua mun blogin ensimmäinen "päivän asu"-kuva, mutta ei sitten onnistunutkaan :). Meillä ei oo yhtään kokovartalopeiliä ja joudun aina käydä katsoon meidän talon hississä mun vaatetuksen :). Seuraavan kerran kun mennään poikakaverin kanssa Haaparantaan ja Ikeaan niin sieltä lähtee yks hyvä peili kyllä mukaan :). Sitten voin suoltaa päivän asu kuvia vaikka joka päivä :) (ei nyt sentään...). Joo, yritin siis mennä peilaileen itseeni taas hissiin ja vakaana aikomuksena oli ottaa itsestä kuva, mutta  hissi oli koko ajan varattu kun joku muutti tässä talossa, plaah :). Parempi onni ensikerralla :)
 
Ihanaa sunnuntaita ja nauttikaa :)

Kommentit

Suositut tekstit