21 päivän haasteen kuulumisia...

Harmittaa mun puhelimen menetys. Mulla on paljon kuvia ja video (oli) tekeillä tästä haasteen sujumisesta ja en oo varma onko ne nyt säilynyt sitten...tänään (jeeee!) saan uuden puhelimen ja pääsen katsomaan mitä kaikkea puhelimesta on hävinnyt ja mitä ei. 

Jos käy niin ettei video ole jostain syystä säilynyt niin pitää aloittaa tekemään uusi. Tässä on vielä aikaa, koska tää haaste loppuu vasta 14.10.

Hyvin on mennyt tähän asti. Painoa on tippunut jonkin verran ja olo on hyvä. Tää on just sitä mitä mun kroppa tarvitsi tähän hetkeen. Eilen töissä tuijotin työkaverin suklaalevyä ja mietin miltä suklaa maistuisi, mutta en repsahtanut! Martina kirjoittikin blogissaan, että on tärkeää oppia syömään ruokaa niin ettei sitä tarvitse käyttää puntarilla joka kerta. Tavallaan sen tiedostankin ja aionkin jatkaa oikein syömistä myös tämän haasteen jälkeen. Mun ongelmakohtia on liian pitkät ruokailuvälit ja välillä liian isot ruoka-annokset. Martina ohjeistaakin blogissaan, että sopiva määrä ruokaa lautasella on kämmenellinen proteiinia, reilusti kasviksia ja vihreää sekä peukalollinen rasvaa. Nämä kun pitää mielessä niin hyvä tulee. Itse uskon myös ihan perinteiseen ruokaympyrään mikä opeteltiin jo ala-asteella. Vettä pitää myös muistaa juoda päivän aikana, ohjeistus on 3l. Multa se onnistuu. Mulla on töissä vesipullo 0,75l, jonka täytän päivän aikana 3-4 kertaa. Mulla on työpaikalla puuropaketti ja jääkaapissa maitorahkaa. Oon ihmetellyt tässä, että mikä mua oikein vaivaa kun voin nykyään syödä rahkaa ihan myös "raakana"...lusikalla vaan popsia purkillisen menemään ilman mitää "mausteita"?

Ostin uusimman Vege-lehden ja se on täynnä ihania kasvisruokia. Kunhan tässä saan kamerakaluston (eli sen puhelimen) kuntoon niin ajattelin testailla ihania kasvisruokia ja tännekin ilmoitella niistä sitten.

Nyt aamupalaa kitusiin ja uuteen päivään.Palaan pian kuvien kera tänne höpöttämään kuulumisia :)



 

Kommentit

Suositut tekstit