Peppi Pitkätossun talo !

Oon aina haaveillu, että joskus pääsisin asumaan Peppi Pitkätossun Huvikumputyyliseen taloon. Nyt sitten löysin sen! Mää en kestä. Talo sijaitsee Oulussa ja Hietasaari nimisellä alueella. Mun äiti ja isä on asuneet lapsuuden Hietasaaressa ja ovat rakastuneet siellä. Ne on edelleen naimisissa. Olleet naimisissa jo vuodesta 1968! Mutta kumminkin...Hietasaari on aivan ihanaa aluetta ja oon haaveillut, että jos/kun muutan takaisin joskus Ouluun niin haluan asua Hietasaaressa. Kävin viime Oulu reissulla Hietasaari-näyttelyssä Pohjois-Pohjanmaan museossa ja se näyttely vaan vahvisti tuota mun tuntemusta siitä, että Hitasaareen oon päästävä :) ! 

Voisin kertoo paljonkin alueesta ja nillittää siitä kuinka sen alueen annettiin "kuolla" 80 luvulla. Se oli mahtava saari, missä oli elämää. Paljon pieniä taloja pitkin metsiä, mutta Oulun kaupunki (tai siis sen ajan päättäjät) teki typeriä ratkaisuja ja pienet talot ja esim. Hietasaaren koulu purettiin 80 luvun lopulla. Sinne jätettiin muutama huvila, jotka onneksi on kunnostettu kaupungin toimesta. Hietasaarelaiset puhuivat aikoinaan että paikka on pieni Hawaiji :) !

Hietasaari on mun mielestä aivan mahtavaa aluetta Oulussa. Jos asia kiinnostaa enemmän niin Wikipediasta löytyy juttua Hietasaaresta. Sodan aikaan siellä sijaitsi esim. tärkeä satama.

Mutta asiaan...löysin Etuoven kautta Hietasaaresta itselleni talon :) ..... ainoastaan puuttuu enää lottovoitto :) !!! Tässä kuvia mun Peppi Pitkätossu- talosta :) ! Mää nään niin itseni siellä keittiössä...sunnuntaina olis aina räiskälepäivä, hillolla ja kermavaahdolla :) !!!







Arggghhh... en kestä tätä :) .... lottopeikot, antakaa mun voittaa edes käsirahan verran :) !!!


TÄSTÄ pääsee katselee Etuoven ilmoitusta talosta :) !



Kommentit

  1. Olet selkeästi erehtynyt. Tuohan on minun taloni. Olen myös aina haaveillut noista luppakorvakattoisista ja monitahoisista taloista. Parasta olisi, jos vielä jokin tornimainen osa olisi talon kupeessa. Täällä mun asuinseudullani on yksi valtava punainen talo, jossa on 11 huonetta ja vintin portaikossa on kummallinen vino ikkuna. Olen lapsesta asti haaveillut siitä rakennuksesta. Talo on ollut kesähuvilakäytössä jo 60 vuotta. Asuttu siinä on kai vain ihan sodan jälkeen jonkin aikaa. Mulla ei ikinä ole varaa siihen torppaan; ei se tosin ole koskaan ollut myynnissäkään, vaan omistajat vaihtuvat sukupolvien välillä alenevasti aina nuoremmille. Pyh. Ja jotta katkeruuteni maksimoituisi, asun setävainaani suunnittelemassa ja rakentamassa omakotitalossa, joka on oikein karun pelkistetty ja väriltään tummanruskea. Tämä on kyllä kirvesmiestaidon malliesimerkki, mutta todella koruton. Ei mitään pitsihuvilameininkiä.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit