5:2 dieetin päivän meal (ateriaesimerkki)

Toivottavasti ette kyllästy näihin mun ruokajuttuihin :) Ne vaan nyt on pinnalla mun elämässä niin jotenkin tulee kirjotettua niistä nyt paljon. Eli, mun piti tänään olla pelkällä Fit feelgood-juomalla, MUTTA tuli mutkia matkaan... tulin äsken kotiin töistä ja mulla oli nälkä. Olin Cavessa boulderoimassa (joo, mää käyn töissä boulderoimassa....olin yhen mun asiakkaan kanssa). Mulla teki kalaa mieli ihan hirveesti.Oon muutenkin himoinnu kalaruokia tässä viime aikoina :).  Kaivelin pakastinta ja sieltä löyty siikamurekepihvipaketti...kaloritaulukko esiin ja tadaa, päätinkin loihtia itselle ihan aterian. Tietysti tuore kala ois terveellisempää, mutta en sitä nyt tähän hätään saa. Joten tää saa nyt kelvata :)

Eli tässä yks esimerkki paastopäivän ateriasta:

1kpl Siikamurekepihvi (Apetit, pakaste), paistettu pannulla ilman rasvaa 84 kcal
1 kpl keitetty kananmuna 78kcal
30g punainen paprika,paistettu pannulla 8,8 kcal
10g punasipuli, paistettu pannulla 2,7 kcal
paprika & sipuli paistettu 1tl (5g) oliiviöljyä 44kcal
2rkl raejuusto, rasvaton & laktoositon 17 kcal

yhteensä 249 kcal

Eli kun join aamulla sen Fit feelgood-juoman 160kcal + 249 kcal = 409 kcal

Nyt sitten mulle jää 91kcal illaksi. Koska en laske mun juotuja kahvikuppeja (eikä niitäkään oo ku ehkä 3) niin en varmaankaan syö enää mitään koko iltana, juon vaan (vettä ja kivennäisvettä) !!! Tietenki jos mut nyt yllättää joku ihan karmee nälkäkohtaus niin sitten voin ehkä syödä yhden keitetyn kananmunan, mutta tuskimpa :) !

Tässä nyt sitten tällainen esimerkki, toivottavasti näistä on apua muille 5:2 dieetillä oleville :)

Kommentit

Suositut tekstit