If you have health, you probably will be happy, and if you have health and happiness, you have all the wealth you need, even if it is not all you want.

Eiiiii!!! Mää käytin tunnin postauksen kirjottamiseen ja hups, yhtäkkiä se oli vaan kadonnut. En löytänyt sitä mistään enkä saanu sitä takas vaikka tein mitä taikatemppuja. Vähänkö v*tuttaa!!! Ei auta kuin kirjottaa uudestaan.

Mulla on ollu ihan järkyttävä viikko töissä. Muutama teini on aiheuttanut päänvaivaa ja lisätöitä. Ja sit pitäs muistaa ja ottaa huomioon ne nuoret&niiden perheet joilla ei nyt tällä hetkellä oo mitään kriisiä. Siinä onkin tekemistä. Huomaan, että kun stressaannun, niin mun pitää kyllä kirjottaa kaikki muistettavat asiat ylös, koska muuten en muista mitään. Kun ehkä vasta illalla kotona. Ja se ei oo hyvä, että miettii kotona työasioita. Mää teen kuitenkin sellasta työtä, jossa henkinenpuoli kuormittuu, varsinkin kun minä on tällanen tunneihminen. Välillä tuntuu, että voi kun voisin ottaa pienen osan pois esim. jonkun äidin surua & huolta niin sen tekisin. Mutta pitää aina välillä muistuttaa itseään, että teen kuitenkin työtä ja mun pitää erottaa työ ja mun oma elämä. Niitä vaan ei voi sekottaa. Muuten mulle käy niin, että sekoan tai tulee burnoutti !


Eilen aamulla olin niin väsynyt, että en tajunnu maailmasta mitään. Menin pakastimelle ja löysin sieltä paketin ruisleipää. Paahdoin tyytyväisenä pari ja laitoin juustoa,kinkkua ja kurkkua päälle. Ensimmäinen haukku ja BLING, muistin, että mullahan on paastopäivä. En yhtään muistanut et on keskiviikko ja mun virallinen paastopäivä. Ei siinä auttanut kuin syödä leivät ja sopia itsensä kanssa, että koska "kakka on jo housuissa" niin siirrän mun paastopäivän torstaille. Eli tässä sitä ollaan. En oo ihan vielä päässyt tekeen Fit feelgoodjuomaa (http://www.fitplusfeelgood.fi), koska se mun edellinen teksti hävisi sinne johonkin bittiavaruuteen. Mutta ehkä mää kohta sen teen. Se juoma on muuten helppo tehdä tollasella sheikkerillä ja siihen tulee 2 dl vettä (tai 2,5 dl rasvatonta maitoo...muista laskee maidon kalorit) ja kaloreita sillon yhdestä annoksesta tulee 160 kcal. Jos käytät sitä rasvatonta maitoo 1% niin yhden annoksen kalorit on silloin 264kcal. Jos siis tuo purkkia on uskominen.

Mietin valmiiksi miten aion päivän hoitaa eli oon varannut 1,5 l sitruunanamakuista kivennäisvettä töihin. Juon aamupalaksi tuon Fit feelgood juoman, kun pääsen töistä niin juon toisen annoksen tuota juomaa ja illalla syön sitten (mulle jää siis 180kcal käytettäväksi) keitettyä parsaa&kukkakaalia. Pitää kyllä tarkistaa sitten taas kalorilaskurista paljonko noita voin syödä. Mut suosittelen tosiaan sitä, että suunnittelee paastopäivän "ateriat" etukäteen, ettei tuu sit ylläreitä. Viimeksi jätin nuo juomat vähemmälle ja söin enemmän. Mut jokainen tekee kuinka itsestä tuntuu.

Mun on pakko (taas) hehkuttaa tätä 5:2 dieettiä (vai ehkä kuitenkin elämäntapa?). Se vaan sopii mulle. Kannattaa muuten opetella kuunteleen omaa kroppaa. Jos susta tuntuu ettet mitenkään kykene tällaiseen dieettiin niin sitten kannattaa etsiä joku sellainen joka sopii sulle paremmin. Maailmahan on täynnä erilaisia dieettejä. Eikä mun mielestä ihmisen kannata kärsiä turhaan. 

Itse aloitin tän siksi, että vaikka oonkin normikokoinen niin mulle kertyy aina ensin mahaan kaikki läski. Sen jälkeen ne valuu peppuun ja reisiin, mutta kyllä tuo mahan kohta on mulle suuri ongelma. En siis oo koskaan ollut mikään "oikea läski" , mutta maha on kyllä ollu makkaroita täynnä :). Se on aika ärsyttävää, että menee ostaan farkkuja, mutta ne ei mene mahan kohdalta kunnolla kiinni vaikka muualta ne ois tosi hyvät. Toinen syy on terveydellinen. Meidän suvussa on paljon sydän-ja verisuonisairauksia (nehän on periytyviä) ja syöpää. Osalla tuo syöpä on ollut itseaiheutettua eli tupakoinnista johtuva keuhkosyöpä. Meidän suvussa on myös paljon röökaajia. Itse oon, onneks, päässyt röökistä eroon ja oon kyllä ylpee siitä. Niin ja onhan meidän suvussa myös tuota itseaiheutettua diapetes kakkosta. Tuohan tulee vain ja ainoastaan elämäntavoista. Mahalihavuushan laukaisee tuota diapetes kakkosta. Haluan elää terveellistä ja tervettä elämää, niin siksi ajattelen mitä suusta alas laitan. Kuolenhan se minäkin, mutta toivon, että saan ennen sitä elää kuitenkin mukavaa elämää :).

Arvatkaapa miksi on ottanut kuvan Snackysta? No ihan siksi, että RAKASTAN grilliruokaa :). Olin eilen työasioissa Puksussa (Pukinmäellä) ja Puksuun avataan Snacky entisen ABC:n tiloihin. Olin ihan mielissään. Snackyn tikkuperunat on aivan taivaalliset :) !!! Heti kun tuo aukeaa ja mulla on herkuttelupäivä niin käyn kyllä tuolla syömässä ne taivaalliset tikkuperunat ja ehkä jonkun ihanan hampurilaisen :). Vaikka tässä terveellisesti yritän elää niin en usko, että jos käyn esim. kerran kuukaudessa grillillä et se vaikuttaa kauheesti. Vai vaikuttaako, kertokaa viisaat? Ja jos siellä SNACKYssa kaivataan esimaistajaa tai haluatte mun sponsoriksi niin otan pestin ilomielin vastaan ;)


Mutta nyt näihin Snackymaisiin tunnelmiin toivotan ihanaa torstaita kamut :) !

p.s. meen nyt vihdoin tekeen sen Fit Feelgood-juoman itselle...johan tässä tuli nälkä :) !

Kommentit

Suositut tekstit