Onnellisuusteoria.

Oon miettinyt onnellisuusteoriaa. Kun googletat sanan saat siitä ihan tieteellistä(?) tietoa asiasta. Mutta ei mua kiinnosta tieteellinen teoria. Mua kiinnostaa mun oma teoria onnellisuuteen.




No mitä se onnellisuus sitten minun mielestä on ?

Joillekin onnellisuus on sitä, että joku tai jokin on määrittänyt sen milloin ollaan onnellisia. Eli mennään massan mukana ja eikä oikeasti sitten huomatakkaan ettei ne tavarat, hienot käsilaukut, kalliit autot ja VIPpiBileet tuokkaan onnea. Tai siis voihan se tietysti jonkun tehdä onnelliseksi hetkellisesti mutta en usko että kukaan on pitemmän päälle onnellinen pelkästään siitä, että on esim.kallis&kiiltävä auto. Tai jos joku tulee siitä onnelliseksi niin olkoon sitten niin. Mutta minun onnellisuusteorian mukaan se ihminen on aika teflonia joka on onnellinen pelkästään jonkun laukun takia tai siitä että on saanut kutsun vippibileisiin. Välillä katselen naureskellen noita Suomen julkkispiirejä ja en voi vaan kuin ihmetellä minkälaista elämää ne elää. Eihän tietenkään mikään seiskapäivää kerro totuutta julkkisten elämästä, mutta ihan oikeesti, kuka haluaa seiskaan pällistelemään? Ja miksi munsta tuntuu, että nää Suomen julkkikset elää kaikki yli varojen? Jokaisella ulosotossa maksuja…! Miten tää nyt meni ihan julkkisten elämän nillitykseksi :)? No mutta, takaisin onnellisuusteoriaan, siihen minun onnellisuusteoriaan.



Minä uskon, että jokainen saavuttaa onnellisuuden jossain vaiheessa elämää. Mutta onko kukaan koskaan miettinyt että miksi se ”onnellisuuskohtaus” loppuu sitten kuitenkin. Miksi ihminen ei voi olla onnellinen koko elämänsä ? Miksi siinä vaiheessa kun on onnellinen niin tulee jokin asia joka kääntää asian ihan päälaelleen ? Esim. oot löytänyt elämäsi miehen niin sun paras kaveri siitä hyvästä sairastuu syöpään ? Tai oot tosi onnellinen uudesta työpaikasta niin sun käsi murtuu ? Kuka silloin vittuilee ? Onko se joku onnellisuusteoriankaataja ? Ärsyttää.




Mutta siis edelleenki siihen mun ikiomaan onnellisuusteoriaan. Mikä tekee minut onnelliseksi ?

Mut tekee onnelliseksi ainakin mun koira. Se on aina onnellinen kun se näkee mut. Se on aamulla onnellinen kun herään, rapsuttelen sitä ja juttelen sille ja vien sen aamulenkille. Se on onnellinen kun tuun töistä ja annan sille ruokaa. Ja vien lenkille. Se on onnellinen illalla kun katsellaan telkkaria ja se makoilee mun vieressä ja rapsuttelen sitä ja lässytän sille :) . Ja kun käydään iltalenkillä. Sille ei vaan voi olla vihainen, koskaan.

Mut tekee onnelliseksi ruoka. Rakastan ruokaa. Rakastan hyvää ruokaa.

Mut tekee onnelliseksi aurinko. Kun se paistaa niin kaikki asiat tuntuu menevän paremmin (paitsi kun on kesällä töissä kahvila-grillivaunussa ja aurinko paistaa ja kaikki ihmiset tulee just siitä kahvila-grillistä ostaan limsaa&jäätelöö…itse oot siellä varjossa ja grillilaitteet huutaa täysillä ja kopissa on lämmintä semmoset 50astetta…se on varmaan se onnellisuusteoriankaataja silloin vauhdissa? ;) ).

Mut tekee onnelliseksi se, että oon tasapainossa elämän kanssa eikä mulla oo pahempia suruja ja murheita. Ah, sen tunteen haluan saavuttaa.Pian.

Tottakai mut tekee onnelliseksi mun frendit, äiti&isä, kiva työ jne. jne. mutta munsta tuntuu, että nyt tarvitsen omaa aikaa, omaa tilaa.

Haluan nauttia elämän pienistä hetkistä, enkä jaksa nyt kauheesti miettiä tulevaisuutta. Mulle tulevaisuus on tällä hetkellä sitä, että tiedän mitä teen ensi viikolla. En halua nyt miettiä tammikuuta tai helmikuuta mitä silloin teen. Haluan tehdä asioita tässä ja nyt. Tänään.

Onko se onnellisuus sittenkin vain omasta itsestä kiinni ?

Minun onnellisuusteorian mukaan se on :) ! Voit itse vaikuttaa siihen kuinka onnellinen olet !

Joka päivä kannattaa löytää jokin asia mikä tekee sut onnelliseksi. Olkoonkin se sitten vaikka se Luikkari Vuittonin laukku ;). Sama se, elämä on tässä ja nyt !


Vietän tässä positiivisuuden viikkoa ja aion olla yltiömäisen positiivinen koko viikon :). Oon tänäänkin jo löytänyt monta positiivista asiaa mun päivässä.

Mukavaa alkavaa viikkoa ihanat :) !

Kommentit

Suositut tekstit