Mitä sinä haluat tehdä elämälläsi ?

Kävin tuossa muutama päivä sitten läpi mun vanhoja päiväkirjoja ja FB kirjotuksia. Mietin mun elämää kahden vuoden taakse ja tunsin sellasen pienen pistoksen jossain tuolla syvällä sisimmässä. Huomasin, että ehkä hieman kadehdin sitä parin vuoden takaista Sarppaa joka oli vapaa ja jolla oli henkinenkasvu kovasti käynnissä. Mihin se mun henkinenkasvu on pysähtynyt ? Oonko mennyt lähemmäs sitä mihin silloin aikanaan pyrin ? Mun on pakko rehellisesti todeta että mun henkinenkasvu pysähty jossain vaiheessa ja hyppäsin taas "oravanpyörään" mukaan ja unohdin itseni. Eli taas tässä miettiessä että oonko tehnyt oikeita valintoja ja oonko oikealla tiellä mun elämässä ,niin mun on pakko vastata, että en tiedä. Oon välillä ollu tosi vahva itseni kanssa, mutta nyt just munsta tuntuu siltä, että en luota itseeni tai omiin valintoihin. Eli oon toisin sanoen hukassa. Miks munsta tuntuu että oon jopa hieman masentunut jostain ? Jostain jota en osaa selittää ! Tää on ihan paska tunne, mutta kai tää menee ohi...jotenkin...joskus...! Mulla tekis mieli jopa polttaa yks rööki kun niin ärsyttää....! (En kyllä tietenkään polta...tää on vaan tällästä mun uhoamista).(Kuitenkin 3 vuotta ja 3kk polttamatta niin sitä en sentään pilaa).

Mää inhoon kiirettä. Inhoon sitä, että päivät vaan kuluu ja mitään ei oikeesti tapahdu. Mun työ vie paljon ja nyt oon vielä alottamassa opiskelun siellä yamk:ssa, joten mun keväästä tulee toooosi kiireinen. Käyn vielä tässä keväällä sellasta "ryhmänohjaajakurssia" joka vie myös jonkin verran aikaa. Oon hyvä toimimaan sillon kun on vähän ressiä ilmassa, mutta silti mua ihan vähän pelottaa, et jaksanko varmasti tän kevään. Ja mulla on tulossa muutto toukokuun alussa, muutan takaisin Ouluun, mun kotikaupunkiin. Oon ollut täällä Etelä-Suomessa jo 10 vuotta ja nyt oon saanut tarpeekseni. Haluan lähelle mun äitiä ja isää ja muita sukulaisia. Mulla on myös hyviä ystäviä Oulussa joiden lähellä haluan olla. 

Mutta tiiättekö...mun veri vetää myös ulkomaille. Haluaisin elellä mun elämää niin, että teen töitä paljon kesäaikaan ja syksyn, sitten voisin häipyä jonnekin ulkomaille koko talveksi. Mää en varmaan ikinä muutu "normaaliksi" ihmiseksi. Mää aina haaveilen kaikesta sellasesta "ei normaalista" :)! Miks mää vaan en voi tyytyä normaaliin elämään? Mää haluaisin nähä niin paljon maailmaa, haluaisin tehdä ihmisten auttamistyötä jossain Afrikassa ja haluaisin pelastaa merikilpikonnia Karibialla :)! Ehkä mää vielä joku päivä pystyn tekemään jotain noista. Olihan mun yks haaveista päästä Balille surffaan ja sen mää oon tehnyt, niin miksipä joku noista mun hulluista haaveista ei vois toteutua ? Mää oon aina tienny, että ihminen kykenee toteuttaan haaveita jos se vaan haluaa. Niin se vaan on. Mikään haave ei oo liian tyhmä toteutettavaksi.

Mulle matkustelu ja se eläminen siellä toisessa kulttuurissa on elämys. En niin välitä mistään turistirysä paikoista vaikka niissäkin on tietty joskus ihan mukava käydä. Mulle tärkeempää on tutustua siihen aitoon elämäntapaan, missä sitten ikinä oonkaan. Mun veri vetää Aasiaan ja mun on ehkä pakko vielä päästä sinne...monta kertaa :)

Mää huomaan koko ajan eläväni niin, että en esim. osta mitään astiastoja(Iittalaa jne.)kotiin, niinku normaali naiset, koska mulla on sisällä tunne että mun pitää luopua kuitenkin niistä, koska oon lähdössä johonkin...mutta mihin rakas Sarppa ? Et sää oo lähdössä pitkiin aikoihin yhtään mihinkään !

Mua ärsyttää nää mun sekavat ajatukset ja tiiän että niihin kukaan ei voi antaa mulle vastausta mikä on oikein. Tiedän, että löydän vastaukset ihan itse, kunhan vaan taas alan kuuntelemaan itteeni. Mää oon aina tienny ettei tää elämä oo helppoa, mutta onneks tiedän sen, niin on helpompaa suhtautua kaikkeen kummalliseen mikä mun päässä liikkuu :) !

Mää oon kauan pitänyt tätä tekstiä täällä luonnoskansiossa ja miettinyt et julkaisenko edes tätä. Kun tää on tällasta diipadaapaa ja mun ajatuksenvirtaa. Mut ehkä mää vaan painan nyt tuota "julkaise"-nappia ja itken sitten myöhemmin et miks tein niin :)

Elämä menee niin niinkuin se on tarkoitettu menevän!

Kaikki muuttuu hyväksi!

Elä unelmaa!




p.s. Mun on pakko saada tuollainen Aarikan "elä unelmaa"-koru. Jotta se muistuttais mua juurikin siitä asiasta :)

Kommentit

  1. Kaabie tääl moi,tiiäkkö mietin ittestäni usein samaa,miksen osaa olla tyytyväinen siihen mitä mulla on,terveet ihanat lapset,mies,koti,vakkari työ...mä vaan välillä ahdistun ja kyllästyn...en tiiä mikä vaivaa,harmittaa joskus kans lujaa,haleja!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Elämää, ei sen enempää :D :D !!! Oot tärkeä mulle !!!!

      Poista
  2. Moikka. :) Löysin sun blogin ihan sattumalta ja oon lueskellut sun postauksia tässä jonkin aikaa. Sulla on kiva tyyli kirjoittaa ja kirjoitat ASIAA. Oot oikeessa siinä, että kaikki muuttuu hyväksi. Ja hei, sitä Iittalaa ehtii ostaa myöhemminkin ;D

    Terveisin Jonna,
    http://not-another-mannequin.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Moikkka ja ISO Kiitos kommentista :) ! Tuli hyvä mieli :) ! Tuun lukeen sun blogia kunhan ehdin istahtaa joku ilta ihan kunnolla alas pyllylleni :) Ihanaa tulevaa vuotta :) !!!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit