Uuniseitiä,slurps !

Mun pitää jakaa tää ohje teidän kanssa. Oon joskus löytäny tän ohjeen jostain Yhteishyvä tai Pirkka lehdestä ja tää tais mennä sellasella otsikolla kuin "uuniseitiä thaimaalaisittain". Oon muunnellu alkuperäistä ohjetta oman mielen mukaiseksi. Alkuperäisessä ohjeessa tais olla kookosmaitoa/kermaa mutta oon korvannut sen ruokakermalla jonka oon itse maustanut. Tässä MUN ohje (mutta alkuperäinen löytyy varmaan googlettamalla)

1 paketti (4 x 100 g) pakasteseitiä paloina
2 dl ruokakermaa, johon laitan sitruunapippuria, suolaa, maustepippuria(rouhetta)
1-2 rkl Harissa chilitahnaa
1 sipuli
1punainen paprika
 
ja hei, tää on kevyttä ruokaa :) Hiilareita yhessä kalapalassa on n. 5g , Rasvaa n.22g /per pala ja kilokaloreita yhdessä kalapalassa n. 300kcal ja on kuulkaas hyvää.
 
Tää on myös tosi helppo tehdä:
 
Sulata pakasteseitit ja valuta ne, kun ne on sulaneet laita ne uunivuokaan.Sekoita ruokakermaan Harissa chilitahna (muukin käy) sekä mausteet. Kaada seos kalapalojen päälle. Sen jälkeen pilko sipuli ja suikaloi paprika ja lisää ne kalapalojen päälle.Sen jälkeen koko jutska uuniin, 200astetta n.30minsaa.Kätevää, eikö totta :)
 
Meillä syödään tänään seitiä :)
 
 
Kuva löydetty googlen avulla
 
 

Kommentit

Suositut tekstit