Vapaus.

Mulla on iiihana vapaapäivä. Mun vp alko kyl vähän huonoissa merkeissä. Sain taas tietää yhden asian mikä ei oo kauheen mukava. Jotenki nää mun viime viikot on ollu semmosta alamäkeä. Mutta jotenki vaan oon jaksanut. Mutta aina näistä huonoista hetkistä syntyy sitten jotain hyvää. Mulla ainakin päässä surisee :) Eli siis ajatukset velloo ja mietin paljon mun elämää. Mietin mun päämääriä ja tavoitteita. Ja tietysti sitä et miten saavuttaisin ne. Ja asioita mitkä mulle on tärkeitä. Ja tietysti ihmisiä jotka merkitsee mulle oikeesti jotain.

Oon kuunnellu paljon hyvää musiikkia ja lukenu kaikenlaista. Löysin kirppikseltä Tommy Hellstenin kirjan "saat sen mistä luovut" (makso 1,50€) ja sieltä on löytynyt semmmosia voimauttavia lauseita. Paulo Coelhoa oon lukenu kans. Ja jos nyt tunnustan, niin mullahan on tarot kortit ja oon harjotellu niillä kaikkia erilaisia "pöytiä" :). Ei, en oo seonnu päästäni ;). Mää oon aina ollu vähän "hihhuli" joka uskoo sillä tavalla kohtaloon, että kaikki asiat mitkä mulle tapahtuu ja kaikki ihmeelliset sattumat mitkä mulle tapahtuu, on tarkotettu tapahtuvan mulle. Esim. nuo mun tarot kortit mää löysin jo vuosia sitten yhdestä kämäsestä kirjakaupasta, semmoselta yliluonnollinen-hyllyltä. Ne vaan jotenkin voimakkaasti "kutsu" mua ja kun tutkailin niitä (ja tarot kirjaa) hetken niin en voinu lähtee sieltä kaupasta ilman niitä, oli siis pakko ostaa ne. Ne kortit oli unohduksissa varmaan vuoden kunnes ne "tippui" kirjahyllystä mulle ja aloin taas tutkiin niitä. Ja oonkin nyt viimesen vuoden ajan säännöllisin väliajoin harjotellu niillä.

Mun otsikkona on vapaus. Mulla on semmonen olo, että haluan päästä vapaaksi. Mulle vapaus merkitsee monia asioita. Vapaus ei oo mulle sitä, että oon sinkku ja säädän tuolla baareissa menemään. Joillekinhan se merkitsee sitä. Mulle vapaus on sitä, että vaikka olisin parisuhteessa niin tunnen itseni vapaaksi muilla tavoin. Kun suhde on hyvä & tasapainoinen ja tunnen että voin luottaa toiseen, oon silloin vapaa. Oon vapaa kaikista paskoista fiiliksistä, voin vaan luottaa itseeni ja siihen mitä teen (ja tietysti voin luottaa myös sihen toiseen osapuoleen). Uskon itseeni ja uskallan olla oma itseni. Oon siis vapaa sillä tavoin. Ja tärkeetä on se, että tykkää omasta elämästä. Aamulla kun herää niin on hyvä olo. Ei sen olon tarvi olla semmonen "jeejeenaminamipusipusikunkaikkionniinihanaa"-olo vaan että on vaan hyvä herätä tähän maailmaan. Mulla on viime aikoina ollu vaikeuksia mun positiivisuuden kans. Oon ollu aina semmonen peruspositiviinen ihminen. Mut nyt on ollu jotenki vaikeeta. Ostin jopa kauheesti vitamiineja, jotta olo paranis.Tai siis ei väsyttäs niin paljon.

Oon muuten ollu terveellisellä linjalla sen mun päätöksen jälkeen. Tavallaan se ei edes ollu hankala toteuttaa. Tykkään syödä hyvin ja terveellisesti. Ajattelin vielä, et teen itselleni semmosen viikkokalenterin johon merkkaan mun syömiset ja urheilut. Voin sitten aina hyvän viikon jälkeen palkita itseni porkkanaleivoksella (mun lempparileivos, nam). Ja voinhan mää sen laittaa ihan tännekin esille, onhan tää mun päiväkirja :).

Mää lähetän teille vapautta ja hyvää oloa tähän päivään :)


Kommentit

Suositut tekstit