Minä sydän Bali

Meikäläinenhän lähti reissuun tammikuussa 2012. Ensin lensin mun poikkiksen (:) kans Los Angelesiin ja palloilin siellä & San Fransiscossa hetken aikaa. Sieltä sit lensin Hong Kongin kautta Bangkokiin. Thaikuissa kiertelin n.kuukauden ja sieltä sit lensin Balille, Kuala Lumpurin kautta. Mun yks unelmista toteutu just sillä hetkellä kun lentokone laskeutu Denpasariin.Oon aina, niin kauan ku muistan halunnu käydä Balilla. Se on mun ajatuksissa ollu semmonen rennonletkee mesta, jossa voi ottaa rennosti. Ja se on just semmonen :)

Ihan ekana hommasin ittelleni huoneen. En muista nyt mitenkään paikan nimee, enkä löytäny edes kuvia paikasta (oli muuta tekemistä siellä ku kuvata nukkumapaikkaa;), mutta huone oli siisti ja halpa ja sieltä löyty ennenkaikkea vessanpönttö :) ..ja suihku! Ja aamuapalaksi sai kahvia ja hedelmiä ja jos kokki oli hyvällä tuulella niin jopa munakkaan :). Aluksi siis olin Kuta Beachilla ja voin heti kertoo, että se on ihan järkyttävä paikka!

Näin jo lentokoneessa, merellä semmosen roskalaatan (oon joskus kattonu dokkarin noista roskalaatoista joita kelluu tuolla maailman merillä) ja se roskalaatta oli jotenkin ujuttautunu Kuta Beachin rantaan (tai oikeestaan se ranta vaan oli paskanen) ja kun menit mereen niin ensimmäisenä piti kahlata noin parin metrin verran roskien läpi. Ja sitä roskaa oli P-A-L-J-O-N. Pulloja, pusseja, kenkiä,vaatteita,tölkkejä ja käytettyjä kortsuja :( (yök). Ei ihan kauheesti tehny mieli sukeltaa.
Tuossa kuvassahan kaikki näyttää täydelliseltä, mutta eipä se sitten todellisuudessa olekaan niin.Auringonlaskut Balilla yleensäkin oli ihan mielettömiä.Ei sitä voi käsittää kuinka kauniilta se näyttää luonnossa. Oli ihanaa istua rannalla, juua kylmää kokista ja vaan nauttia näkymistä.
Määhän sairastuin tuolla auringonpistokseen.Surffasin  3 päivää ja naama palo ihan punaseksi. Ja samalla sain pistoksen. Olin 2päivää kuumeessa ja muutaman päivän oli tosi heikko olo.Ja nyt kun puhun surffaamisesta niin en todellakaan oo mikään hyvä siinä :)...mutta pysyin mää jo loppujen lopuksi laudan päällä AINAKIN 15-16sekunttia ;).
Balilla ei todellakaan kannata jäädä Kutalle koko ajaksi vaan ehottomasti kannattaa vuokrata skootteri(jos uskaltaa vaan ajaa niiden "hullujen" seassa) ja kiertää saarta. Meikäläinen kävi esim. Nusa Duassa,Lebihissä,Siyutissa ja yleensäkin ajelin vaan rantaa pitkin ja pysähtelin kaikkealla missä näytti siistiltä :).
Mun matkasuunnitelmat meni uusiksi yhdessä vaiheessa ja tulinkin viikkoa aikasemmin reissusta pois, joten mulla jäi näkemättä moni semmonen paikka, missä oisin halunnu käydä. Mutta sehän tarkoittaa vaan sitä, että sinne pitää mennä uudestaan:)
Suosittelen kyllä Balia ihan suurella sydämellä. Balilaiset ihmiset on ihania, rentoja ja ystävällisiä. Minäkin istuskelin monena iltana paikallisten poikien kanssa. Pojat soitti kitaraa ja laulo. Ja meikäläinen vaan nautti hetkestä.









Kommentit

Suositut tekstit