5:2 dieetin, paastopäivän ateria.

Tässä postauksessa kerron mun paastopäivän ateriasta. Eli käytän kalorilaskuria avuksi näin paastopäivinä. Välillä lasken ihan normipäivänäkin mitä oon suustani laittanut sisään. Tän dieetin kummallisuus on siinä, että ettei oikeesti tee mieli syödä mitään rekkamiesannoksia ihan tavallisena ruokapäivänäkään. En himoitse edes suklaata tai karkkia. Viikonloppuna söin muutaman suklaapalan (siis oikeesti ehkä 3 palasta) ihan vaan siksi että niitä oli tarjolla. Mutta ei mulla niitä mieli tehnyt.

Aamulla mulle tuli kiire töihin ja en ehtinyt juoda fit feelgood juomaa. Join kolme kuppia kahvia aamupalaksi. Töissä join vaan vettä. Ei oo kauhee nälkä vieläkään iskenyt, mutta ajattelin tänään päästää itseni helpolla ja syödä ihan vaan tonnikalaa (en jaksa millään tehdä "oikeaa" ruokaa") purkista.

Tässäpä mun tämän päivän paastoateria: 1 keitetty kananmuna (78kcal), 1 dl tuorekurkkua (45g=4,9kcal) ja Rainbowin tonnikalaa tomaattikastikkeessa (180g=216kcal) yhteensä 299 kcal. Eli mulle jää iltaan vielä 201kcal käytettäväksi. Ajattelin illalla juoda yhden annoksen fet feelgood juomaa joka on 160kcal veteen sekoitettuna. Siinäpä se sitten onkin. Huomenna sitten saa syödä taas ihan normaalisti. Oon siis syönyt normipäivinä lautasmallin mukaan. Ja yrittänyt lisätä hedelmiä ruokavalioon. Tällä hetkellä siis syön normipäivänä yhden lämpimän aterian päivässä, mutta syön välipaloja (juurikin niitä hedelmiä) pitkin päivää. Siis silleen ettei iske sellanen järkky nälkä ja sit vetäsee siihen kauheen annoksen ruokaa. Iltaisin oon syönyt itsetehtyjä salaatteja muuta kevyttä. Käyn salilla noin 3-4 kertaa viikossa ja kävelen joka päivä töiden(kin) puolesta. Oon ajatellut ottaa mun ohjelmistoon vielä aamu-uinnit, kun niin tykkään uimisesta. Jotenkin tää dieetti on nyt ollut ihan vaivatonta. Tykkään ja suosittelen. Seuraavan kerran käyn puntarilla keskiviikkona, katotaan onko yhtään rasvaa sulanut :). Ainakin munsta tuntuu että housut vähän roikkuu :).



TÄSTÄ pääsee kalorilaskurin sivuille.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :) !!!

Kommentit

Suositut tekstit