You have a cough? Go home tonight, eat a whole box of Ex-Lax - tomorrow you'll be afraid to cough. :)

Argh, aamulla heräsin kauheeseen kurkkukipuun. Ei oo kivaa. Oli pakko lähtee Herrasmieskoiran kanssa ulos ja munsta tuntu, että mun kurkussa matkusti salamatkustaja koko lenkin ajan...nimittäin kaktus :( ! Oon tässä nyt juonut finrexiniä ja syönyt sinkkiä ja ottanut Echinaforcea. Mun on pakko selvityä töihin. En voi nyt olla pois kun siellä on niin paljon tekemistä. Vaikka tiedän, että mun työpaikka varmasti selviäis ilman mua niin aion silti vääntäytyä sinne :). Ja eihän mulla oo kuumetta :).

Olin viikonloppuna Oulussa. Siellä oli mun ystävän miehen kolmikymppisbileet ja ne oli sellaset ylläripylläribileet. Voi, että meillä oli hauskaa! Mulla on taas ikävä Ouluun. Varmaan seuraavan kerran meen Ouluun vasta jouluna. Tai sitten tuossa syksymmällä, kun en kuitenkaan voi olla liian kauan poissa sieltä :)

Mulla on töissä sellanen tilanne, että mulla on aika kiire. Sen takia tää kirjotteleminen on jäänyt vähän vähemmälle. Kun tuun töistä kotiin, niin oon ollut aika poikki enkä oo oikeen jaksanut tehdä mitään. paitsi, että käyn salilla ja tietysti pakolliset iltalenkit Herrasmieskoiran kans. Jotenkin sitä aina miettii, että mihin tää aika menee. Taisin kirjottaa tästä aiemminkin. Mua ärsyttää tuolla töissä, kun meidän työnkuvaa muutetaan jonkin verran ja asiakasmäärää yritetään lisätä (ja nuo ylemmät tahot tietäen, ne ei kuuntele meitä työntekijöitä vaan tekee vaan ne päätökset). Meidän työ on intensiivistä ja jos nuo muutokset mitä on ehdotettu tulee voimaan, niin sen jälkeen meidän työstä intensiivisyys on kaukana. Mua ärsyttää kun tehdään töitä IHMISTEN kanssa niin silloin ei voida käyttäytyä silleen, että ei ehditä kuunteleen ja keskusteleen asioista. Sellasta liukuhihnatyötä. Asiakas sisään ja ulos. Ja sit ihmetellään kun ei tule samanlaista tulosta kuin ennen. No ei tietenkään. Voi olla, että jos mun nykyinen työ käy raskaaksi niin pitää alkaa katseleen uutta työtä. Pitäisköhän ihan vaihtaa alaa...vaikka ravintola-alalle (en oo tosissaan). Kohta alkaa syksyn yhteishaku (tai ainakin korkeakoulujen...) niin haen lukemaan ylempää ammattikorkeakoulututkintoo. Siis sosiaalialan. Sen verran ajattelin rutistaa vielä :)

Mää olen myös katsellut uutta kämppää. Jotenkin ahistaa tää mun kämppä. Tää on niin pieni. Ja tahdon oikean keittiön. Kun tykkään kokkailla ja kokeilla kaikkee niin tuo mun keittokoppi on ihan ahistavan pieni sellaseen toimintaan. Ja jotenkin haluaisin tilaa. Täällä Helsingissä vaan nuo vuokrat on ihan järkyttäviä. Kun siis vertaa Ouluun. Munsta on jotenkin hauskaa kun mun stadilaiset työkaverit ihmettelee mun "halpaa" vuokraa. Mun mielestä mää maksan tästä mun kopista ihan liikaa :). Ja sit kun eilen töissä puhuin, että oon löytänyt kivan 50neliöisen kaksion ja siinä on vuokra jotain 900ekee niin se on niiden mielestä halpa :). Oulusta saa 50neliön kaksion keskustasta noin 500ekellä(riippuu tietenkin asunnon kunnosta). Mut siis kuitenkin. Oon miettinyt myös asunnon ostamista, mutta en mitenkään halua ottaa 250 000-300 000 eken lainaa jonku kuppasen kaksion takia (esim. Munkkiniemen alueella)...enkä todellakaan halua asua missään kaukana keskustasta, eikä mua kyllä saa Helsingin itäosiinkaan :). Eli siis, tyydyn vuokraamaan suolaisenhintaisen kämpän vaan. Ja lopetan valittamisen. Ja muutan maalle jos en lopeta tätä valittamista :).

Mää taisin jo mainita jossain postauksessa, että oon vähän niinku ostolakossa. Tai siis, kyllähän mää oon. Mää ainoastaan sallin itselleni talvitakin oston ja se itseasiassa löytykin. Mun edellinen talvitakki palveli mua ainakin 3 vuotta jos ei jopa 4 vuotta. Halusin mun takilta lämpöisyyttä ja laatua. En oo mikään merkkifriikki vaan ostan vaatteita jotka kestää (paitsi siis tällä hetkellä en osta mitäänryysyjä, ainoastaan mulla oli lupa tuohon takkiin). Löysin takin MAKIAN sivuilta. Ja olihan se hieman hintava, mutta uskon, että se kestää nyt muutaman vuoden. Takki on tämmönen Original ragnal parka ! Ihana !

Mun pitäis jaksaa käydä mun vaatekaappi läpi ja viedä kaikki sellaset vaatteet kirppikselle mitä en käytä. Miten se on niin vaikeeta ? Ja en oikeen tiedä mitään huippuhyvää kirppistä täältä Helsingistä mihin ne kantsis viedä. Tietääkö kukaan ? 

Nyt mää lähden suihkuun ja alan valmistautumaan työpäivään. Väsyttää. Mut kyl kai se siitä :)

Kivaa keskiviikkoa kaverit :)




Kommentit

Suositut tekstit