Galette...Dukan dieetin plätty :)

Kun nyt oon tällä dieetillä niin tottakai oon ruoanlaittoihmisenä kahlannut erilaisia ohjeita joilla tehdä hyvää dieettiruokaa. Dieetti onnistuu paremmin kun tekee siitä ruoasta mahdollisimman hyvää. Löysin tämän Galette ohjeen joltain dieettisivustolta (en kyllä yhtään tajunnut laittaa ylös et miltä sivustolta) ja varmasti tämä ohje löytyy jokaiselta Dukan dieettaajalta :). Helppoa ja hyvää !

Eli ohje tulee tässä:

1,5 rkl kauraleseitä
1,5 rkl rasvatonta maitorahkaa
1 kananmuna (minä laitoin munasta ainoastaan valkuaisen ja heitin keltuaisen tekeillä olevaan munakastaikinaan)
SEKOITETAAN YHTEEN
Paistetaan parilla pisaralla öljyä pannussa

Jos haluat tehdä suolaista lättyä niin heitä joukkoon ripaus suolaa ja jos taas hieman makeaa niin minä laitoin joukkoon vanilja-aromia (1tl) koska halusin ns. jälkiruoan tuosta. Muista ,että sokeri on kielletty aine dieetin aikana !

Lättyjä kannattaa paistaa kerralla enemmän koska ne säilyy hyvin jääkaapissa (Dukanin sivuilla sanotaan että jopa viikon säilyvät). Minä tein tuosta annoksesta vain yhden lätyn. Eli jos haluaa tehdä kerralla enemmän niin suurentele ohjetta sen verran kuin haluat niitä tehdä. Toki tuosta ohjeesta saa kaksi pienempää lättyä jos haluaa, mutta minä tein blinipannulla yhden plätyn :)

Itse ajattelin paistella huomenna enemmänkin noita plättyjä ja syödä niitä paistetun kalan kanssa, nam !!!

Dieetti jatkuu....yhtään ei ole ollut nälkä ja se on hyvä se ! Ja tuo pakollinen 20 minuutin liikuntakin hoituu jo sillä, että kävelen kauppaan ja takaisin (niinku tänään ja olin ihan hiestä märkä kun tuolla ulkona on niin painostavan kuuma ilma) (enkä kyllä valita yhtään tuosta ilmasta...ihanaa kun on lämmin)

Tänään ois tarkoituksena lähtä katsomaan Suomi- Venäjä lätkämatsia keskustaan ja aiotaan mennä ihan isolla porukalla :) .. tarkoituksena ois syödäkin ja oon jo valmiiksi katsonut semmosen kana-naudan ulkofile-ribsiannoksen (minä syön ainoastaan nuo kanat ja ulkofileet ja joku mun onnellinen kaveri saa napsia nuo ribsit parempiin suihinsa:)! 

Tässä  muutama kuva minkä napsin kun tein noita plättyjä... muokkasin niitä tuolla mun puhelimen kuvanmuokkausohjelmalla ja ne meni kyllä ihan pilalle, mutta koittakaa kestää :)!!!










Kommentit

Suositut tekstit